7 988 läst ·
30 svar
8k läst
30 svar
FTX Luftvärmesystem QLV6 RIQUMA någon kunnig?
Har nått liknande det du länkar, tidigare ägare hade tydligen återanvänt sina filter. Dammat av dem och sedan tvättat dem.KnockOnWood skrev:
Men för liten kostnad så besparar mig hellre dammande och tvättandet med att bara sätta in nya istället. Gissar väll på byte 2-3ggr per år med nytt filter. Jag brukar "damma" av det utomhus engång i månaden.
Jag har helt enkelt programmerat bort tariffstyrningen eftersom den ändå inte används. Så var problemet löst.T Thomjoj skrev:
Gå in i serviceläge - bläddra fram till "Tariffperiod" ställ in 01-01 -- 01-01 och tryck OK. så får du fönsterbilden "Tidstariff användes ej"
Ska testa detta direkt när jag kommer hem! Du kan ha räddat mig nuH hemmeslövsbon skrev:
H hemmeslövsbon skrev:
Har ingen ”tariffperiod”, enbart
Någon som sitter på en manual för aggregatet eller vet vad för utomhusgivare som används?
Har en kund där en elektriker monterat felaktig utomhusgivare ” pt1000” och kastat gamla givaren.
Har en kund där en elektriker monterat felaktig utomhusgivare ” pt1000” och kastat gamla givaren.
Halleluja! Om du har dom digitalt så hade du varit otroligt snällt, om du orkar skicka över på mailen☺️ robin.johansson@trisecenergi.seB ByggarMartin skrev:
Har för mig att jag har skannat in dem som PDF tidigare, ska kolla isf kan du nog få dem under dagen. Annars får du dem i början av nästa vecka om jag behöver skanna in på nytt 👍😊R Robiinhood skrev: