T Thomjoj skrev:
Har nu demonterat styrenheten och pillat bort syrenen. Tyst och skönt nu. Syrenen går att sätta tillbaka, sitter fast med två stift så det är bara att dra den rakt ut.
Då måste jag göra en insats nu i veckan med känner jag, lät smidigt!

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag har visserligen ett annat FTX-aggregat, och utan tillsatsvärme, men använder enkel billig filtermatta, köpt hos Alig Ventilation, både på till och avluft:
[länk]
Duger bra i vårt hus. Byter 2 - 3 ggr per år när aggregatet säger "FILTER".
Har nått liknande det du länkar, tidigare ägare hade tydligen återanvänt sina filter. Dammat av dem och sedan tvättat dem.
Men för liten kostnad så besparar mig hellre dammande och tvättandet med att bara sätta in nya istället. Gissar väll på byte 2-3ggr per år med nytt filter. Jag brukar "damma" av det utomhus engång i månaden.

Här kommer en sprängskiss på FTX delen. Saknar hänvisning på numren men bättre än inget iaf

• Sprängskiss av FTX-enhetens komponenter med numrerade delar utan hänvisningslista.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Thomjoj skrev:
@ByggarMartin Vad står det i din manual om larmet?
Så här står det i min.
Jag har helt enkelt programmerat bort tariffstyrningen eftersom den ändå inte används. Så var problemet löst.
Gå in i serviceläge - bläddra fram till "Tariffperiod" ställ in 01-01 -- 01-01 och tryck OK. så får du fönsterbilden "Tidstariff användes ej"

H hemmeslövsbon skrev:
Jag har helt enkelt programmerat bort tariffstyrningen eftersom den ändå inte används. Så var problemet löst.
Gå in i serviceläge - bläddra fram till "Tariffperiod" ställ in 01-01 -- 01-01 och tryck OK. så får du fönsterbilden "Tidstariff användes ej"
Ska testa detta direkt när jag kommer hem! Du kan ha räddat mig nu

H hemmeslövsbon skrev:

Har ingen ”tariffperiod”, enbart

• Värmesystemets kontrollpanel med texten "Tariffkontakt ändras 01:00 och 01:00" synlig på displayen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som sitter på en manual för aggregatet eller vet vad för utomhusgivare som används?

Har en kund där en elektriker monterat felaktig utomhusgivare ” pt1000” och kastat gamla givaren.

R Robiinhood skrev:
Någon som sitter på en manual för aggregatet eller vet vad för utomhusgivare som används?

Har en kund där en elektriker monterat felaktig utomhusgivare ” pt1000” och kastat gamla givaren.
Jag har manualer

B ByggarMartin skrev:
Jag har manualer
Halleluja! Om du har dom digitalt så hade du varit otroligt snällt, om du orkar skicka över på mailen☺️ robin.johansson@trisecenergi.se

R Robiinhood skrev:
Halleluja! Om du har dom digitalt så hade du varit otroligt snällt, om du orkar skicka över på mailen☺️ robin.johansson@trisecenergi.se
Har för mig att jag har skannat in dem som PDF tidigare, ska kolla isf kan du nog få dem under dagen. Annars får du dem i början av nästa vecka om jag behöver skanna in på nytt 👍😊

B ByggarMartin skrev:
Har för mig att jag har skannat in dem som PDF tidigare, ska kolla isf kan du nog få dem under dagen. Annars får du dem i början av nästa vecka om jag behöver skanna in på nytt 👍😊
Tack på förhand! 🙏☺️

Containergbg Containergbg skrev:
@

Kan jag också få flirta till mig dessa manualer?
containergbg@gmail.com
Skickade nu💨😎 Mvh Robin Trisec Energi

• Gilla
Containergbg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.