S Sebsam skrev:
Ska man ha ventilation i alla fönster alla bara några och isåfall vilka tycker du?
Sovrum och v-rum, stora v-rum kan det behövas i flera fönster

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Sovrum och v-rum, stora v-rum kan det behövas i flera fönster
Jag åkte dit nu och borrade upp 8st 10mm hål i varje fönster i vardagsrum samt sovrummen i en lägenhet för att testa om det blir bättre. Vad tror du?

S Sebsam skrev:
Jag åkte dit nu och borrade upp 8st 10mm hål i varje fönster i vardagsrum samt sovrummen i en lägenhet för att testa om det blir bättre. Vad tror du?
Jadå, lite bättre lär det bli. Du måste även se till att frånluftsfläktarna går konstant 24/7 och att det finns plats för luften att flöda under/ovan badrumsdörrarna.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jadå, lite bättre lär det bli. Du måste även se till att frånluftsfläktarna går konstant 24/7 och att det finns plats för luften att flöda under/ovan badrumsdörrarna.
Japp dem går konstant och dörrarna till badrummen är öppna. Huset är nämligen obebott just nu. Tack för all hjälp!

Luktar "blåbetong" lång väg.
In med ftx så fort som möjligt.
För att åtgärda detta med enbart forcerad frånluft kommer uppvärmningskostnaderna att dra iväg.

Huddingebo Huddingebo skrev:
Luktar "blåbetong" lång väg.
In med ftx så fort som möjligt.
För att åtgärda detta med enbart forcerad frånluft kommer uppvärmningskostnaderna att dra iväg.
Fick också tips om antingen radonsug som är billigt att installera eller en mitsubishi vl-50 i köken, vad tror ni?

Radonsug tar väl bara markradon så ligger det i vägg så är det nog en bra ventilation som funkar

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
S Sebsam skrev:
Fick också tips om antingen radonsug som är billigt att installera eller en mitsubishi vl-50 i köken, vad tror ni?
Radonsug är väl främst för markradon...

Ventilationen i fönsterna verkar bara förvärra radonet men funderar på om jag ska sätta in en radonsug i källaren för att testa det, såg på radonkartorna att mängden radon skulle vara ganska hög i backen vid fastigheten . Vad tror ni?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.