Vi har ett ftx-system med 15l/s friskluft från taket i sovrummet. (Nyss uppmätt)
Rummet är 12m2.
Ventilen sitter långt in i rummet.

2 vuxna och en hund sover i rummet och vi har dörren öppen.

Det jag inte blir riktigt klok på är våra co2-halter som går upp till 8-900 under natten.

Hur högt luftflöde ska man behöva ha för att hålla detta nere?

Kan det vara något annat jag missar, att den nya luften inte sjunker ned innan den går ut eller något sådant?

Har ni någon idé på hur man kan få ned co2?


Med vänlig hälsning, Robert
 
Hur lågt vill du komma ner till, 900 ppm låter inte så mycket?
 
Centano Centano skrev:
Hur lågt vill du komma ner till, 900 ppm låter inte så mycket?
Det kanske inte är så farligt?
Men läser överallt att man ska försöka hamna under 800. Och det kändes så konstigt att vi hamnar över, trots bra flås i ventilationen.
 
Såhär ser det ut vårt sovrum, också med FTX inställd på korrekt luftflöde;
Graf över koldioxidnivåer i ett sovrum, visar variationer i CO2-halten från 8/11 till 14/11 med gula toppar över 800 ppm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till vänster är en person som sover, till höger är två...
 
  • Gilla
Runnis
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Såhär ser det ut vårt sovrum, också med FTX inställd på korrekt luftflöde;
[bild]

Till vänster är en person som sover, till höger är två...
Ser ut precis som vår graf. Då kanske man får vara nöjd som det är då!
 
Tja, innan, när vi hade självdrag, låg det runt 3000 på morgonen.. och då var det rätt tjock luft..
Nu känns det alltid fräscht..
 
Magnus E K
Hur mäter man detta med bra noggrannhet?
 
Jag har en Airthings View Plus...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.