Vi har ett ftx-system med 15l/s friskluft från taket i sovrummet. (Nyss uppmätt)
Rummet är 12m2.
Ventilen sitter långt in i rummet.
2 vuxna och en hund sover i rummet och vi har dörren öppen.
Det jag inte blir riktigt klok på är våra co2-halter som går upp till 8-900 under natten.
Hur högt luftflöde ska man behöva ha för att hålla detta nere?
Kan det vara något annat jag missar, att den nya luften inte sjunker ned innan den går ut eller något sådant?
Har ni någon idé på hur man kan få ned co2?
Med vänlig hälsning, Robert
Rummet är 12m2.
Ventilen sitter långt in i rummet.
2 vuxna och en hund sover i rummet och vi har dörren öppen.
Det jag inte blir riktigt klok på är våra co2-halter som går upp till 8-900 under natten.
Hur högt luftflöde ska man behöva ha för att hålla detta nere?
Kan det vara något annat jag missar, att den nya luften inte sjunker ned innan den går ut eller något sådant?
Har ni någon idé på hur man kan få ned co2?
Med vänlig hälsning, Robert
Allvetare
· Västra götaland
· 10 921 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 921 inlägg
Tja, innan, när vi hade självdrag, låg det runt 3000 på morgonen.. och då var det rätt tjock luft..
Nu känns det alltid fräscht..
Nu känns det alltid fräscht..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 921 inlägg
Jag har en Airthings View Plus...
Klicka här för att svara
