583 läst ·
3 svar
583 läst
3 svar
Ftx, vädra samt slå av när innertemperaturen är högre än ute
Hej,
Jag har fått till mig att ftx ska vara på hela tiden oavsett temp i huset.
Vi har en swegon casa r7. Frugan har stängt av för hon tycker inte det ger något när det är så varmt inne. ”Den står på vinden där det är 40 grader… det ger inget.”
Jag är lite osäker där hur man ska tänka. Sommarkyla, kan den funktionen inaktiveras pga kondensrisk el annat? Är det dumt att ha öppna fönster alls?
Jag känner att källaren fått sämre lukt nu vid avstängt men slog på när frugan nu inte är hemma.
Det är väl inte heller helt optimalt för badrummen heller..
Jag har fått till mig att ftx ska vara på hela tiden oavsett temp i huset.
Vi har en swegon casa r7. Frugan har stängt av för hon tycker inte det ger något när det är så varmt inne. ”Den står på vinden där det är 40 grader… det ger inget.”
Jag är lite osäker där hur man ska tänka. Sommarkyla, kan den funktionen inaktiveras pga kondensrisk el annat? Är det dumt att ha öppna fönster alls?
Jag känner att källaren fått sämre lukt nu vid avstängt men slog på när frugan nu inte är hemma.
Skall vara på 24/7 annars rör ju inte luften på sig. Om man inte öppnar alla fönster så klart.
Den har *frikyla vilket innebär att den försöker kyla ner med inomhus temperaturen. Bättre att ha 25 grader in igen än 32 grader som det är ute.
Lägg pengar på kyla det är Nice. 19 grader här, rätt så populär hos grannarna.
Den har *frikyla vilket innebär att den försöker kyla ner med inomhus temperaturen. Bättre att ha 25 grader in igen än 32 grader som det är ute.
Om man nu kör kyla, installera en rackare på vinden för att trycka ner i sovrummen som är på ovanvåningen (70kvm)? Jag tänker främst på att minimera ljud i sovrummen. En o annan ac när man bott på hotell har varit horribla i ljudnivå.Rippen85 skrev:
Skall vara på 24/7 annars rör ju inte luften på sig. Om man inte öppnar alla fönster så klart.
Drömmen är väl att koppla in ac på ftx:en men det lär väl riskera att bli kondens o annat..?
FTX ska vara igång hela tiden. Sen kan du vädra ut värme på kvällen om du vill.
Köp en eller flera luftvärmepumpar för AC.
Min Mitsubishi Design låter 19dB på lägsta fläkthastighet och den sitter över sänggaveln i sovrummet. Den har varit på varje natt sedan i våras.
Sen har vi en luftvärmepump i hallen som kyler hela nedervåningen. Den har gått på avfuktning nu några dagar och luften är perfekt inne.
Köp en eller flera luftvärmepumpar för AC.
Min Mitsubishi Design låter 19dB på lägsta fläkthastighet och den sitter över sänggaveln i sovrummet. Den har varit på varje natt sedan i våras.
Sen har vi en luftvärmepump i hallen som kyler hela nedervåningen. Den har gått på avfuktning nu några dagar och luften är perfekt inne.
Klicka här för att svara