2 447 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
FTX fråga
Om man ska montera ett FTX utan tillskottsvärme(heter det så) så borde det väl vara bra om man kan montera i rumstemp istället för på vinden? Min tanke är att montera ftx delen i källaren och låta tilluften blåsa ut vid golsocklarna på våningen ovanför istället för vid taket. Det jag skulle tjäna på detta är mycket kortare rördragning och inga rör i kalla utrymmen, frånluften skulle tom kunna blåsas ut i husets sockel dvs vid markytan. Finns det några avgörande nackdelar med detta? Funderar så mycket så man till slut blir lite snurrig och rädd för att ha missat något väsentligt.
Klicka här för att svara