2 222 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
FTX Enervent vs Östbergs
Funderar på FTX och har blivit föreslagen Enervent LTR-3 samt Heru 100 T EC. Huset är 1,5 plan på 160m2. Har svårt att se skillnader i praktiken. Enervent verkar vara mindre och kräva tilläggsisolering för att köras på Kallvind i norrland.
Har ni några erfarenheter eller förslag inför ett val av endera?
Har ni några erfarenheter eller förslag inför ett val av endera?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Östergötland
· 253 inlägg
Blir det en hel installation med ny rördragning osv? Eller ska det kopplas mot befintligt system?
Eventuellt ett helt nytt system för att ersätta självdrag som funkar uselt. Har uppe ett golv som jag förbereder med att lägga ett rör i mellan kattvindarna.
Väntar på offert just nu, tänkte att jag behöver ett par tre förslag för att se var det landar. Ventfirmorna jobbar med Östbergs respektive Enervent, så det blir den huvudsakliga skillnaden mellan förslagen.
Väntar på offert just nu, tänkte att jag behöver ett par tre förslag för att se var det landar. Ventfirmorna jobbar med Östbergs respektive Enervent, så det blir den huvudsakliga skillnaden mellan förslagen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden