AndreasK skrev:
Dock så skall jag låta det vila ett tag å se om det kommer upp något annan lösning. Jag tror att man kan spara en del på att plocka luft från olika ställen beroende på årstid. Det kostar ju bara en rörstump och ett par ventiler...
Men jag undrar om det gör så stor skillnad egentligen? Blir det så pass mycket varmare i söderläge på vintern? Korta dagar och många lågtryck ger ganska lite soltid i praktiken. Eller? Kan det löna sig?

hasse_f skrev:
Hur är det med ljudnivån i moderna FTX-system? Bättre än tidigare har jag hört men vad innebär det i praktiken?
Jag bor med ett modernt system, det är rätt installerat med rätt dimensionering osv och har dubbla ljuddämpare eftersom jag har väldigt lätt att irritera mig på ljud. Det hörs inte alls på normal nivå, litet mer om man drar på extra mycket.

Vårt hus är dessutom i ett mycket tyst område utan trafik, nästan som på landet, så jag skulle höra om det lät från systemet.

Spiralum:
Vilket märke har ni på erat FTX-system?

hasse_f skrev:
Jag upprepar min tidigare fråga: Hur är det med ljudnivån i moderna FTX-system? Bättre än tidigare har jag hört men vad innebär det i praktiken?
Rätt installerat ska du inte kunna höra den. Den drunknar i det normala bakgrundssus från vind utanför, vatten i rör kylskåp osv.

plexi

Jesca_j skrev:
Spiralum:
Vilket märke har ni på erat FTX-system?
ILTO X100

Heru 75, jättenöjda

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.