Hej,
Har precis påbörjat projekt no.2. Enplans, 160m2, murad tegelvilla där vi kommer att bygga på ett våningsplan. Idag uppvärmt med elpanna. Det blir nytt vattenburet system, golvvärme bottenvåning och radiatorer ovanvåning. Fjärrvärme är beställt, men inte installerat. Börjar nu fundera om fjärrvärme var "rätt val". Nu till frågan:
Planen var FTX för ventilationen i kombination med uppvärmningen via fjärrvärme. Påbyggnaden har ett genomgående ryggåstak, vilket försvårar ventilationsdragningen. Är det bättre att satsa på en FLVP med fjärrvärmemodul istället? Det skulle i sådant fall generera varmvatten under sommarhalvåret. Tillluft i sådant fall via fönsterventiler, samt alla andra springor i bottenvåningen som är från 1958.
Tacksam för hjälp!