Hej!
Har fått för andra gången ett skadat frysskåp (inbygd) och förmodligen är det budfirman som orsakade det både gångerna. Orkar nästan inte att krångla återigen med en retur trots att butiken har varit hjälpsam och erbjudit att skicka en tredje. Jag undrar om någon av er har erfarenhet och skulle kunna säga om den skadan vid sidan skulle kunna påverka frysskåpets funktion. Butiken erbjuder en liten rabatt om jag skulle vilja behålla det men då kan garantin inte gälla längre ifall det blir problem längre fram och det visar sig att det berodde pga skadan.
Har fått för andra gången ett skadat frysskåp (inbygd) och förmodligen är det budfirman som orsakade det både gångerna. Orkar nästan inte att krångla återigen med en retur trots att butiken har varit hjälpsam och erbjudit att skicka en tredje. Jag undrar om någon av er har erfarenhet och skulle kunna säga om den skadan vid sidan skulle kunna påverka frysskåpets funktion. Butiken erbjuder en liten rabatt om jag skulle vilja behålla det men då kan garantin inte gälla längre ifall det blir problem längre fram och det visar sig att det berodde pga skadan.
Om butiken erbjuder dig ett tredje så ta det. Huruvida funktionen påverkas eller inte vet jag inte men självklart är det bäst med ett utan skador. Budfirman kan ju knappast sumpa det en tredje gång ... eller jo det kan de nog men håller tummarna för tredje gången gillt 😀
Medlem
· Sverige
· 5 685 inlägg
Frysskåpet ser ju rejält mulat ut. Du ska givetvis få ett felfritt skåp levererat.
Lite svårt att avgöra på bilderna om det är en klämskada eller om skåpet är tappat. Är det klämt kanske det skulle fungera men är det tappat i backen kan det bli hur skadat som helst. Kompressorn tex tål inte alls hårda slag. Innanmätet i den sitter mjukt upphängd och ruskar man om den så blir det nog lätt skrot.
Jag drabbades av ett liknande problem på kylskåp nummer 3 som levererades på kort tid. (De första 2 hade andra problem)
Jag kommer inte ihåg exakt hur mycket rabatt jag fick, men det var rätt påtagligt, och det var på ett hörn som stod in i ett innerhörn, så det syntes inte för mig, så jag accepterade den för att slippa tjafsa.
Däremot var det *aldrig* någon diskussion om att garantin inte skulle gälla!
Nu har det tuffat på tämligen felfritt i 10-12 år, så jag tror att det var rätt beslut även om det är dags att kika på ett nytt.
Jag kommer inte ihåg exakt hur mycket rabatt jag fick, men det var rätt påtagligt, och det var på ett hörn som stod in i ett innerhörn, så det syntes inte för mig, så jag accepterade den för att slippa tjafsa.
Däremot var det *aldrig* någon diskussion om att garantin inte skulle gälla!
Nu har det tuffat på tämligen felfritt i 10-12 år, så jag tror att det var rätt beslut även om det är dags att kika på ett nytt.
Ja, nu har kundtjänst trasslat till. Det hade gått en vecka sen de hämtade det trasiga så jag skrev till dem o ville fråga när det nya kommer, då frågade en i kundtjänsten (mejl) om jag vill att de ordnar en ersättning produkt eller om jag vill ha pengarna tillbaka. Blev lite förbannat för jag har stått med ett kammalt frysskåp mitt i köket för jag har ingenstans att ställa det då dem nya är inbyggda. Han skulle ordna en ersättning sa han för det ståd ingenting i deras system sa han. Märkligt, för jag fick bekräftelse från en annan att hon har ordnat det. Men jag får vänta upp till 3 veckor för det kommer från fabriken, de hade inte det på lager.
Trodde naivt att man inte, förutom privat, fick sälja skadat gods. I outlets/fyndhörnor har jag bara sätt varor som lämnats tillbaka utan emballage (Ikea) eller sådant affärer inte har fått sålt på grund av att modet har ändrats. Men just skadat gods har jag aldrig sett.C cpalm skrev:
Fy F.. Det är ju helt bissart. Tycker du borde ha fått skåpet installerat och klart av firman vid det här laget. Mailar aldrig själv då ens mail aldrig bokförs , aldrig med att de alltid påstår detta hur osant det än är. Kundtjänst hoppar jag gärna över oxå då de "aldrig har en aning om någonting som någon annan i kundtjänst clearat". Går heller direkt på butikschef alt dennes chef när det har blivit problematiskt. Tycker du ska säga att du hänger ut firman här så kanske det kommer gå lite fortare. Så attans trist , lider med dig 🌷E Erion skrev:Ja, nu har kundtjänst trasslat till. Det hade gått en vecka sen de hämtade det trasiga så jag skrev till dem o ville fråga när det nya kommer, då frågade en i kundtjänsten (mejl) om jag vill att de ordnar en ersättning produkt eller om jag vill ha pengarna tillbaka. Blev lite förbannat för jag har stått med ett kammalt frysskåp mitt i köket för jag har ingenstans att ställa det då dem nya är inbyggda. Han skulle ordna en ersättning sa han för det ståd ingenting i deras system sa han. Märkligt, för jag fick bekräftelse från en annan att hon har ordnat det. Men jag får vänta upp till 3 veckor för det kommer från fabriken, de hade inte det på lager.
Klicka här för att svara