lärjungen
Jag har på sistone skrivit ganska mycket i forumet och då blivit mycket varse om ett frustrerande problem. Använder byggahus-appen på mobilen, och problemet jag stött på är att när man skriver ett inlägg så hoppar ibland markören hokus pokus till vänster om det ord man precis skrivit. Det innebär att jag ofta upptäcker att jag skrivit flera ord mitt i texten så att hela meningen blir kajko och måste göras om. Det är e-x-t-r-e-m-t frustrerande och ett I-landsproblem utöver det vanliga vill jag lova, eftersom det inträffar jätteofta. Detta inlägg skriver jag i min antecknings-app för att slippa bli flintis av allt hårslitande ;)

Ett annat problem är att när jag skriver ett inlägg och skall scrolla uppåt för att läsa det jag skrivit innan jag postar, så tror appen att jag vill uppdatera sidan fast markören är aktiverad i inlägget. Men istället uppdateras alltså sidan och vips är jag tillbaka i tråden. Lyckligtvis sparar appen det jag skrivit så det finns kvar när jag återvänder till inläggsfunktionen, men ack vad frustrerande att inte kunna scrolla uppåt. Det funkar ibland men ibland inte. Nästan som lotteri.

Är det min mobil som inte gillar appen eller har ni andra app-användare liknande upplevelser? Om det är ett problem som uppstår hos flera kanske ni på byggahus skulle vilja be apputvecklaren kika på det? OBS! Ta mina klagomål ovan med en nypa salt ;) I övrigt gillar jag appen väldigt mycket, men detta är rätt centrala funktion och buggen förstör lite av upplevelsen. Vill ju skriva med forumets egen funktion istället för min antecknings-app.

Du är inte ensam om dessa fenomen! Sker på min mobil också. Men som kvinna är jag nog mer tålig ...

• Gilla
lärjungen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.