36 886 läst ·
150 svar
37k läst
150 svar
Frustrerad på utebliven leverans, uteblivna svar. Snart polisanmälan.
lite billigare måste det bli själva huset och företaget har en bolagskoplingA atomlab skrev:Synd på ett sådan fint företag. Dom har vart i branchen så länge jag minns och min far köpte mer eller mindre allt därifrån. Köpte lite saker senast någon månad sedan och kände igen mer eller mindre alla i butiken från back in the days. Webhandeln åt upp dom troligen tillslut och speciellt med den adressen dom ligger på så kan den inte vara speciellt billigt.
Har inte läst årsredovisningen eller grottat i detaljer, men nyckeltalen på allabolag eller ratsit är lite märkliga.
Vinst, soliditet och kassalikviditet är dalande - medan omsättning och antalet anställda stiger.
Ser ut som att dom försöker blåsa upp verksamheten men att det inte genererar vinst utan bara strömmar igenom pengar.
Brukar vara ett dåligt tecken om man inte får ordning på det.
Vinst, soliditet och kassalikviditet är dalande - medan omsättning och antalet anställda stiger.
Ser ut som att dom försöker blåsa upp verksamheten men att det inte genererar vinst utan bara strömmar igenom pengar.
Jag handlar endel från dem i jobbet.
De brukar alltid ha bra utbud på skruv/ borr/ bits etc. Personalen tycker jag är superbra och ger alltid ett personligt bemötande.
På mitt förra jobb köpte vi alltid maskiner och verktyg från dem.
Sist jag var inne där var lokalen fullpackad med webleveranser som skulle skickas ut till kunder, då hade de häcken fulla med jobb.
Får svänga förbi efter föräldraledigheten och se om de överlevt.
De brukar alltid ha bra utbud på skruv/ borr/ bits etc. Personalen tycker jag är superbra och ger alltid ett personligt bemötande.
På mitt förra jobb köpte vi alltid maskiner och verktyg från dem.
Sist jag var inne där var lokalen fullpackad med webleveranser som skulle skickas ut till kunder, då hade de häcken fulla med jobb.
Får svänga förbi efter föräldraledigheten och se om de överlevt.
dom har till bolag som sysslar med verktyg med vad man kan se på allabolagM MagHam skrev:Har inte läst årsredovisningen eller grottat i detaljer, men nyckeltalen på allabolag eller ratsit är lite märkliga.
Uppmaning till alla som drabbats: Skicka gärna information om era krav till mig. Jag har satt upp en särskild mejladress för ändamålet
anmalan.sandbergsjarn@gmail.com
Citatet ovan från deras hemsida, skrivet av arg kund, Stefan Lundström
https://www.facebook.com/sandbergsjarn/reviews/?ref=page_internal
anmalan.sandbergsjarn@gmail.com
Citatet ovan från deras hemsida, skrivet av arg kund, Stefan Lundström
https://www.facebook.com/sandbergsjarn/reviews/?ref=page_internal
Förstår din frustration.M MrDizzy skrev:
Men glöm polisanmälan, du kommer få ett meddelande nästa dag att anmälan lagts ner.
Ingen utredare har tid med detta, ännu mindre nån åklagare. Och för en fällande dom behöver man bevisa uppsåt, vilket är omöjligt i detta fall.
Eller så investerar dom och växer?M MagHam skrev:Har inte läst årsredovisningen eller grottat i detaljer, men nyckeltalen på allabolag eller ratsit är lite märkliga.
Jag har samma upplevelse av Sandbergs Järn, beställde frässtål i Juli, fortfarande ingen leverans. Vi har mailat och ringt utan svar.
Vi handlade sånger var med kreditkort och kunde då reklamera till kreditkortsbolaget.
Så fort det gått 30 dagar från att jag hävde köpet så kommer jag anmäla till ARN, överväger även kronofogden av ren princip.
Tråkigt när så många har liknande erfarenheter av samma firma…
Vi handlade sånger var med kreditkort och kunde då reklamera till kreditkortsbolaget.
Så fort det gått 30 dagar från att jag hävde köpet så kommer jag anmäla till ARN, överväger även kronofogden av ren princip.
Tråkigt när så många har liknande erfarenheter av samma firma…
Många företag som sysslar med handel har liknande problem, inga leveranser och när varorna väl levereras så är de mycket dyrare än när de beställdes vilket gör att marginalerna snabbt äts upp. Har man stora delar i beställningssortiment så hinner kunderna avboka order innan varorna kommer och så sitter man med en massa uddasaker som tar lång tid att sälja och som binder kapital. Har man inte bra likviditet innan så är det bara konkurs som gäller framöver.
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Gör en polisanmälan på nätet så har du i alla fall ett underlag för att ev begära pengarna tillbaka. Jag köper alltid med kort som möjliggör att jag kan få pengarna tillbaka vid likande situationer.
Postnord,katastrof när det gäller brev till låda. Massor av brev kommer aldrig fram- spårbart paket brukar funka.N Nalleman64 skrev:
övriga aktörer inkl earlybird funkar klockrent hos mig.
min erfarenhet av Postnord senaste två åren är att deras personal skiter i vilket,kan inte läsa adresser och bryr sig föga om i vilken låda man stoppar post. Varje vecka sker felleveranser vilket visserligen innebär att man lärt känna grannarna bättre men det är ju inte meningen att man skall byta post med varandra i byn. det är liksom det portot är avsett för.
Själv skickar jag aldrig med postnord längre. Här gäller mail om det handlar om brev,paket skickas med andra aktörer.
Har samma erfarenhet som du. Dock tror jag att just "lant"-brevbärare spelar in lite i sammanhanget. Hade visserligen en mer än bra brevbärare när jag bodde i stan, men märker att lantbrevbäraren tar det till minst samma nivå och ger en service som är outstanding.N Nalleman64 skrev: