A
Vi fick fiber 2020 (IP-Only), efter några månader så rand det vatten ur fiberboxen på väggen, jag reklamerade detta och efter några veckar så slutade det att rinna vatten så jag antog att Netel hade varit och fixat med att täta i endarna.
Nu här i Januari så slutade fibern funka, WAN lampan i fiberboxen är svart, så fick ringa tjänsteleverantör (Bahnhof) som gjorde en sak till GlobalConnect som i sin tur skickade ut en Netel tekniker som konstaterade att fibern är sönder fruset men dom kunde inta laga denna fören tjälen gått ur jorden gissningsvis i mitten av mars månad.

Jag menar detta kan ju inte vara en fackmannamässig installation av IP-Only där man först får massor med vatten i fiberslangen för sedan frysa sönder och konsekvensen av detta är ju att jag blir utan i flera veckor med allt vad det innebär med jobb och annan underhållning.

Någon som har liknande erfarenheter?
Vad kan man göra?

Felaktig installation är det utifrån idag gällande rekommendationer.
Ducten ska vara tätad så att det inte kan komnma in vatten eller luft som ger kondens, vilket kan orsaka frysskada.
Hänvisa till Robust fiber utifrån att det gjorts 2020 och vad jag vet följer Global Connect (tidigare IP Only) dem.
https://robustfiber.se/

Redigerat:
  • Gilla
AbRhesus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.