199 läst ·
5 svar
199 läst
5 svar
Ta bort fiberduk?
Runt vår framsidan, intill huset, så låg det sand och sedan singel. Vi ville då lägga sjösten istället. Grävde bort lite av det översta lagret och på med matta och sjösten.. Blev fint och mattan och den grova sjöstenen gör det mycket lätt att hålla efter ogräset.
Men jag låg här och läste lite om mattor. Var det kanske dumt att lägga det? Håller den fukt längre? Hur är det när den bryts ner, får massa mikroplast i jorden?
Men jag låg här och läste lite om mattor. Var det kanske dumt att lägga det? Håller den fukt längre? Hur är det när den bryts ner, får massa mikroplast i jorden?
Produkter som diskuteras: "ogräset"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Klart att den håller lite mer fukt än om man bara skulle ha sand, men det är inget problem. Fiberduk/markduk används överallt för att skilja olika material att blanda sig och mot tex. ogräs.B blork skrev:Runt vår framsidan, intill huset, så låg det sand och sedan singel. Vi ville då lägga sjösten istället. Grävde bort lite av det översta lagret och på med matta och sjösten.. Blev fint och mattan och den grova sjöstenen gör det mycket lätt att hålla efter ogräset.
Hela din mark är nog redan förorenad med mikroplaster. Är du oroad över fiberduken så finns det nog hundra saker till i ditt hem och sånt du använder att oroa sig över. Tyvärr...nyaste rönet är att man har mikroplaster i sin hjärna i samlad storlek som en plastkork.
Låt den ligga.
Det gör ingen skada.
Dock kan jag tycka att det var ett onödigt inköp och arbete att lägga duk under plattor.
När jag använder duk så gör jag det när jag lägger gris för att det inte ska blanda sig med sand/jord..
Det gör ingen skada.
Dock kan jag tycka att det var ett onödigt inköp och arbete att lägga duk under plattor.
När jag använder duk så gör jag det när jag lägger gris för att det inte ska blanda sig med sand/jord..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden