Har gjort en liten miss i köksplaneringen och undrar om det finns någon klurig lösning. Elektrikern kommer på måndag och då måste jag ha ett förslag klar. :P Vi har ett fönster där vi har en bänk under, men inga överskåp. Det kommer att bli kaklat hela vägen upp till taket och vi ville undvika uttag i kaklet. Hur kan man få strömming till ljusstakarna då? Montering av uttag i fönsternischen eller är det genom kaklet som gäller?

Finns ju uttag som kan monteras i bänskivan som man sedan kan ploppa upp och ner ur skivan. Dock skulle jag aldrig få för mig att sätta ett dito i en bänkskiva i köket -- måste ju bli en mardröm att rengöra.

Skarvsladd över golvet..... nähä
Mata med radiofrekvent fält.... nähä

Prototypen

phl skrev:
Finns ju uttag som kan monteras i bänskivan som man sedan kan ploppa upp och ner ur skivan. Dock skulle jag aldrig få för mig att sätta ett dito i en bänkskiva i köket -- måste ju bli en mardröm att rengöra.
Jag var på elektroskandia och tittade på ett sådant uttag. Kändes plastigt och som du säger så måste det bli problem med att rengöra dem... Det får nog bli uttag genom kaklet ändå.

Vi har skaffat två stycken sådana "powerportar" och satt den i hörnen på två hörnskåp som vi har "karusell" i. Där finns det ju ändå en död yta som man inte använder och där det knappast kommer att bli särskilt smutsigt heller, mer än "allmänt damm". Vi är mycket nöjda med utseendet och tror vi kommer bli nöjda med funktionen också.

Lamp uttag ovanför fönstret eller infällt i fönsterkarmen om du har tjocka väggar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.