15 084 läst ·
80 svar
15k läst
80 svar
Frugan vill ha linjär-tv ...
Ca modulen är bara ett interface för att kunna använda programkortet. Om tv:n är nyare än 2008 så bör den rimligen ha inbyggd digitalbox. Har inte använt en digitalbox sedan sista tjocktvn lämnade huset och det håller på att vara bra länge sedan.Dan_Johansson skrev:
Om du har en LG och en nyare sådan så har du kanske tillochmed möjlighet att använda en magic remote. Jag vill inte gå tillbaka till en omodern fjärr efter att ha vant sig vid en magic remote.
Ja digitalboxen är utdöende. Den var som en nödlösning på tjocktvns tid.prototypen skrev:
Boxerbox, vilken har du?
Vår RTI 90 bara går och går, sådär var tredje månad kan den hänga upp sig men med norsk reset så går den igen.
Frågade på någon firma om det fanns någon bättre (den är otroligt seg i menyerna) men fick mest ett skratt att det är ingen marknad för boxar numera.
Men jag är mest en relik från forna dar så jag fortsätter med relik TV.
Protte
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Ända sedan jag bytte till senaste versionen av Chromecast finns ingen återvändo. Nu känns det plötsligt jättejobbigt att ta upp telefonen för att starta en film eller serie.Alfredo skrev:
Fast att styra TVn/boxen/streamen med en telefon är för mig en nödlösning. Visst går det men så oerhört mycket krångligare. Plocka fram, låsa upp, hitta rätt app, hitta rätt i appen...
Jag blev lycklig på riktigt när jag insåg att TV:ns fjärrkontroll gick att använda för att pausa/återstarta streamat media via Chromecast. En enda knapp (eller två snarare) jämfört med mobil-/platteländet!![]()
Det kanske kunde vara ett alternativ för TS? Det finns ju kanalpaket hos de flesta streamingapparna och med Chromecast-fjärren funkar det nästan som med vanlig dum-TV.
'jag har IPtv från sappa. behöver då ingen digitalbox till den. Jag har en koaxkabel från fiberdosan. (Det blir som digital kabeltv) Och ja jag är medveten om att det finns alternativ som kräver en burk under tv:n men det är ingen digitalbox om du har en modern TV som tar emot en digital signal.Alfredo skrev:
Min bindningstid på 129kr gick ut nyss. Runt 350kr var nya priset. Plus 79kr för yrke 2 play.Dan_Johansson skrev:
Jahapp, två år senare, och jag ser att jag skrev 199 spänn i månaden, det stämde inte, 129 kr har vi betalat...
Nu håller bindningstiden på att gå ut, och jag har nästan fått gråa hår av boxer-boxen... (den behöver startas om allt från varje dag till några gånger i veckan) Men det verkar som vi vill ha kvar nån form av linjärtv... Samma kanalpaket går inte att få för samma pengar längre, skulle få betala 169 då..
Finns det något annat liknande, med en bättre box?
Vill egentligen bara ha möjlighet till linjärtv och helst discovery.. Bryr mig inte om det inte ingår några "play-kanaler", vi har de flesta streamingtjänster....
Hejdå sa jag.
Men då antar jag att du inte kan se program i efterhand, pausa, spola tillbaka och spela in? Eller kan du styra såna tjänster med TV:ns fjärr?Cheesen skrev:
Beror väl lite på hur man definierar ordet digitalbox. Boxen jag har från Telenor innehåller en hårddisk, har ethernet in och HDMI ut. Mycket digitalare är så har jag svårt att se att en box kan vara.Cheesen skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 928 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 928 inlägg
Nån halvplatt, vit, fyrkantig sak... Säkert gjord av några som heter Technicolor eller liknande...prototypen skrev:
Boxerbox, vilken har du?
Vår RTI 90 bara går och går, sådär var tredje månad kan den hänga upp sig men med norsk reset så går den igen.
Frågade på någon firma om det fanns någon bättre (den är otroligt seg i menyerna) men fick mest ett skratt att det är ingen marknad för boxar numera.
Men jag är mest en relik från forna dar så jag fortsätter med relik TV.
Protte
Det är inte IP-TV, utan det är kabel-tv via fiber.Cheesen skrev:
För att ta emot kabel-tv direkt i TVn så behöver TVn klara DVB-C.
jag säger samma sak som sist. Om du är nöjd med boxer förutom boxen, skaffa en AppleTV eller en chromecast med Google tv och kör boxerappen i den eller direkt i tv’n om det går. Då har du en enkel fjärrkontroll och det går att titta på linjärtv om man vill.Dan_Johansson skrev:
Har faktisk bytt tv sen sist, så nu är den marginellt smartare än sist... Det är en teoretisk sista utväg om det inte finns något bättre boxer-boxen där ute....
Grejen är att det behöver vara så enkelt som möjligt...
Och fjärrkontrollen är viktig för frugan... Fråga mig inte varför, men så är det...![]()
Allvetare
· Västra götaland
· 10 928 inlägg
Nu är jag ändå halvnöjd med boxen, men missnöjd över att man måste ringa och klaga lite varje gång bindningstiden går ut...MathiasS skrev:
Sen är vi minst fyra personer som använder tvn.. Visserligen är två barn, så de går väl enkelt att vänja med en ny app, men oss andra..
Edit: äppletvn går bort. Vi har precis slängt ut en fullt fungerande för att tv4-appen inte längre gick att använda/uppdatera...