Hej,
För 4 år sen byggde vi en utomhusterass uppe på taket av en tillbyggnad.
Taket består av en gjuten platta med resitrix på. Altanens golv består av frostsäkra klinkers. Allt blev väldigt snyggt och vi var väldigt nöjda.
Efter den tredje vintern började fogen spricka. Nu efter 4:e vintern har det spruckit/sprängts ännu mer.
Har hittat den gamla påsen med fog som entrepenören använde och den är frostsäker. Plattorna ligger kvar ganska stabilt (nån kanske "gluckar" när man går på den).
Är det så att frostsäker utomhusfog inte håller mer än ett par år?
Får jag räkna med att foga om altan vart fjärde år eller finns det nån bättre produkt att använda?
Tar tacksamt emot tips på hur jag bör göra? Finns det nån superfog som är beprövad och håller?