Är det någon som har Frölings visualiserings program och vet hur man skall ansluta pannan till nätverket i huset.?

Undra hur många som kan hålla sig från länken...

Skall nog funka, såg den nämnas i länken ovan.

Seriell anslutning (RS 232) är det i båda fallen, bara att man "pipar" den över tcp/ip med JetPort

/rca1959
sysop

Aha ok. Då att det ju dig man skall fråga :) Det stod att det finns tre alternativ.Direct connection (serial) Modem connection och Network connection.I network connection är det RS232 mellan jetport och panna och sedan står det network connection mellan jetport och en bild på en PC/laptop. Tror du att det kommer funka smidigt att koppla nätverkskabeln från jetporten in i routern och sen få tillgång den vägen? Man måste väl inte ha nätverkskabeln direkt i datorn?

Sorry för det sena svaret:(

Det skall gå alldeles utmärkt att koppla jetporten till routern (switchen) enligt Frölings egen manual. På så vis kan du ansluta till den från olika enheter (datorer).

Nätverkskabeln skall alltså INTE anslutas till datorn direkt.

I min länk till tråden ovan, finner man en bit ner i tråden manualen till Fröling Visualisering 3200, dock på tyska.

Mvh
/rca1959

Det enda jag blev lite fundersam över var om det kan bli stopp i routern på nå vis. Det visar sig. Jetporten är beställd och jag har manualen på engelska.

Nä, varför skulle det bli "stopp" i routern!

Väntar med spänning på igångsättningen!

Nu har jag fått igång Visualiseringen. Va lite trixande med alla inställningar men nu funkar det bra. Missen var att jag skulle haft en annan jetport som heter 5801. Den jag har klarar inte trådlöst. Har inte hunnit satt mig in i allting än men ska ta tag i det när tid finns.

Borde finnas nått sätt att fjärrstyra pannan från någon annan dator. Som det är nu måste jag vara trådbunden med min router.

Går det inte bara installera "virtual com drivern" på en annan burk och ansluta? En bärbar kan då trådlöst ansluta till jetboxens ip nummer.

Fjärrskrivbord (remote desktop) är också ett alternativ.

Ja det borde funka. Men jag skulle vilja kunna logga in med min android telefon. Vet inte hur bara.

Det finns ju Remote Desktop appar till Android. Hur bra det funkar i detta fallet vet jag inte.

Hur går det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.