4 048 läst ·
15 svar
4k läst
15 svar
Fröling Visualisering.
Sida 1 av 2
Efter lite Googling verkar det som om det är en seriell anslutning till, åtminstone, S4 pannan. Skulle tro att P4 har samma.
Här är en länk på tyska som innehåller lite info:
http://www.holzvergaser-forum.de/index.php/forum/froehling/42741-visualisierungssoftware-3200
Skippa dock länken:
froeling kilu de
en bit ned i tråden. Den verkar leda till ett icke önskvärt ställe......
Här är en länk på tyska som innehåller lite info:
http://www.holzvergaser-forum.de/index.php/forum/froehling/42741-visualisierungssoftware-3200
Skippa dock länken:
froeling kilu de
en bit ned i tråden. Den verkar leda till ett icke önskvärt ställe......
Har hittat info i en pdf. Man måste ha en jetport 5201 mellan pannan och routern om man skall ansluta till nätverket. Seriel anslutning blir det om man kopplar direkt till datorn från pannan.
Länk till jetporten.
http://www.systemtech.se/automation/industriell-ethernet/ethernet-serieport/jetport-5201/
Länk till jetporten.
http://www.systemtech.se/automation/industriell-ethernet/ethernet-serieport/jetport-5201/
Aha ok. Då att det ju dig man skall fråga
Det stod att det finns tre alternativ.Direct connection (serial) Modem connection och Network connection.I network connection är det RS232 mellan jetport och panna och sedan står det network connection mellan jetport och en bild på en PC/laptop. Tror du att det kommer funka smidigt att koppla nätverkskabeln från jetporten in i routern och sen få tillgång den vägen? Man måste väl inte ha nätverkskabeln direkt i datorn?
Sorry för det sena svaret
Det skall gå alldeles utmärkt att koppla jetporten till routern (switchen) enligt Frölings egen manual. På så vis kan du ansluta till den från olika enheter (datorer).
Nätverkskabeln skall alltså INTE anslutas till datorn direkt.
I min länk till tråden ovan, finner man en bit ner i tråden manualen till Fröling Visualisering 3200, dock på tyska.
Mvh
/rca1959
Det skall gå alldeles utmärkt att koppla jetporten till routern (switchen) enligt Frölings egen manual. På så vis kan du ansluta till den från olika enheter (datorer).
Nätverkskabeln skall alltså INTE anslutas till datorn direkt.
I min länk till tråden ovan, finner man en bit ner i tråden manualen till Fröling Visualisering 3200, dock på tyska.
Mvh
/rca1959
Nu har jag fått igång Visualiseringen. Va lite trixande med alla inställningar men nu funkar det bra. Missen var att jag skulle haft en annan jetport som heter 5801. Den jag har klarar inte trådlöst. Har inte hunnit satt mig in i allting än men ska ta tag i det när tid finns.