Jag vill bygga bostad på en väldigt liten del jordbruksmark på min nya fastighet men som vanligt så blir ju det ett nej. Jag undrar ifall någon har nåt tips på hur jag skulle kunna få igen detta bygge på ett smidigt sätt.
Anledningen till att bygga där är för utsikten men även för att det är dålig mark där det för längesen stod ett hus som blev angripet av svamp och mögel.

• Kartutdrag med markerad jordbruksmark och planerad plats för hus vid vattenkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill du göra en avsöndring?
Hur stor yta är det som du vill nyttja som "tomt/fastighet"?

Jaa ja vill ju bygga på ca 250 m2 jordbruksmark och undrar hur ja ska gå till väga med att få igenom de..hittills verkar det tungrott

Vad var motivering till att du fick Nej?

A AndersS skrev:
Vad var motivering till att du fick Nej?

Motiveringen lyder att man inte för bygglov för att bygga på jordbruksmark då den är av nationellt intresse om Sverige skulle vara i behov av den, ifall Sverige skulle gå in i krog som exempel.
Låter väldigt onödigt att äga mark privat i det fallet

Är hela fastigheten klassad som jordbruksmark eller har du möjlighet att placera huset någonstans?

Finns en avsedd bostadsyta på marken men höjdskillnader och dålig mark gör att det skulle bli bättre att bygga där jag hade tänkt. När jag var ung så fanns ett hus där men det blev mögel och svampangripet så där vill jag helst inte placera en byggnad

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.