J Jerald Stuartson skrev:
3,27% för rörlig 3mån bolån är något högt, borde kunna ligga under 3% som läget är just nu.

Angående amortering kan det både vara bra och dåligt att avstå ifrån, mycket hänger på ens personliga beteende. Kan man inte låta bli pengar på ett konto så är nog amortering bra.

Men så här tänker jag, hellre ingen amortering men buffrar motsvarande summa på ett konto. Då kan jag efter säg 6mån göra en engångsamortering istället om det visar sig att ekonomin klarar av det.
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Bra svarat, mycket bättre än mitt......
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Bra svarat, mycket bättre än mitt......
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Bra svarat, mycket bättre än mitt......
Kan man ens förhandla om den rörliga tremånaders räntan är inte den fast för alla hos storbankerna?
 
J
H Husetmittisverige skrev:
Kan man ens förhandla om den rörliga tremånaders räntan är inte den fast för alla hos storbankerna?
Ja det kan man.

Vilken bank har du?
 
Hade verkligen ingen aning om det, kanske värt ett försök då.
 
J
H Husetmittisverige skrev:
Hade verkligen ingen aning om det, kanske värt ett försök då.
Man förhandlar en rabatt som man får på deras listränta. Storbankerna har oftast bra marginal på listräntan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.