2 690 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Fritidshus lånekostnad
J Jerald Stuartson skrev:3,27% för rörlig 3mån bolån är något högt, borde kunna ligga under 3% som läget är just nu.
Angående amortering kan det både vara bra och dåligt att avstå ifrån, mycket hänger på ens personliga beteende. Kan man inte låta bli pengar på ett konto så är nog amortering bra.
Men så här tänker jag, hellre ingen amortering men buffrar motsvarande summa på ett konto. Då kan jag efter säg 6mån göra en engångsamortering istället om det visar sig att ekonomin klarar av det.
Workingclasshero skrev:
Workingclasshero skrev:
Kan man ens förhandla om den rörliga tremånaders räntan är inte den fast för alla hos storbankerna?Workingclasshero skrev:
swedbank
Hade verkligen ingen aning om det, kanske värt ett försök då.
J
Jerald Stuartson
Husägare
· Stockholm
· 539 inlägg
Jerald Stuartson
Husägare
- Stockholm
- 539 inlägg
Tack för tips och engagemang!
Klicka här för att svara