Hej,

Ska bygga en fristående trall nu innan sommarn kommer.

Jag har en idé på hur jag ska bygga den, men jag blir inte riktig klok på vilken dimension på bärlina jag behöver.

Är jag rätt ute här eller blir det för klent? Inget tak på utan bara en trall.
Jag ska lägga en 28x120 trall på detta.

// Patrik
 
Redigerat:
Dimension beror på hur du tänker bygga grunden och då höjd från marken.

Bjälklag kan stå på betongsten, plattor, etc, och då räcker det mef dimension så att trallen kan skruvas. Fristående skulle jag vilja ha det nära marken.
 
A AndersS skrev:
Dimension beror på hur du tänker bygga grunden och då höjd från marken.

Bjälklag kan stå på betongsten, plattor, etc, och då räcker det mef dimension så att trallen kan skruvas. Fristående skulle jag vilja ha det nära marken.
Den kommer stå på plintar. Ingen kontakt med marken.
Det är iallafall planen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.