Hej!
Har en sommarstuga där köksgolvet är helt oisolerat och där ett avlopp och inkommande vatten går ligger ovanpå marken I krypgrunden. Det är intr ett alternativ att isolera golvet av många olika anledningar, men för att kunna vara i stugan vintertid utan att få så kallt golv, tror ni man kan isolera med frigolit mellan mark upp till syll runtom köksgolvet, alltså utifrån? Så att det som blir "en mur" av frigolit runtom krypgrunden. Jag har tidigare skottat upp snö mot väggarna och upplevt en isolerande effekt, men vintrar med lite snö verkar det istället blåsa kallare under golvet.
Jag tänker att frigolit runtom grunden också kanske gör det varmare i krypgrunden - vilket minskar frysrisk för vatten /avlopp om värmen inifrån köket då tar sig ner i grunden pga att golvet är oisolerat. Finns det något som kan vara dåligt med detta upplägg? Tänkte att det skulle vara en enkel lösning för att få ett varmare golv vintertid. Är tacksam för input kring detta - tror ni att det kan funka?
Mvh Elin