Bob_the_builder
Idag brinner betongen, så vi tog en familjeutflykt till huvudkommunen. Fredells var ett av utflyktsmålen (kanske hade passerat ut ur huvudkommunen vid det laget?). De skäms minsann inte för att ta betalt! Vilken typ av människor är det egentligen som handlar där? Många av de varor jag tittade på var uppemot 100% dyrare än på andra ställen. Vad sägs om markavloppskrökar för facila 100 spänn styck? Virke till golvbjälkar (45x220 K24) kostade 70 kr/lpm! SKANDALÖST DYRT!

Jodu, Freddan håller inga fingrar emellan...
Inte konstigt att de lämnar ut 20% rabattkort till höger och vänster.

Visst är de dyra på vissa saker, men inte allt. Köpte Tinova VX 10L 1398:- men fick bra rabatt eftersom jag är medlem i Villaägarna. Det blev billigare än färgfirmorna jag ringde till....

/Fredrik

Det är ändå ett jä..la påslag. vi fick köpa samma färg, Tinova VX, 10 l genom vår målare för 600:- och då har säker vår målare tagit iallafall en liten summa...

Se Fredells som en bra utställningslokal, de har det mesta och dit kan man åka och klämma och känna och jämföra, sen letar man upp det man fastnar för till ett betydligt lägre pris på annat håll.

Bra pris på färgen Buffy, skönt att kunna spara lite nånstans :)

Ja, där ser man att det finns ärliga och framförallt dukiga hantverkare också....

Samma gäller för Hejdes (Skåne) köper man nått där är man garanterat lurad. Till och beijer är billiga i jämnförelse.

Bob_the_builder
frasse skrev:
Se Fredells som en bra utställningslokal, de har det mesta och dit kan man åka och klämma och känna och jämföra, sen letar man upp det man fastnar för till ett betydligt lägre pris på annat håll.
Absolut, precis så resonerar jag också. Deras "konstruktionsmodeller" är ett utmärkt sätt att visa upp produkter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.