Hej,

Jag ska köpa en del saker till både badrum och sovrum. Räknar jag ihop allt landar det runt 40 000. Var och kollade på Fredells och säljaren nämnde en höstkampanj som börjar om ca 1 månad men jag behöver köpa sakerna ganska omgående och kan inte vänta tills kampanjen börjar.

Frågan är hur svårt/enkelt det är att deala till sig några % rabatt på stående fot med en säljare där? Nån som har något prut-historia att dela med sig av?

Var inne i en lokal byggbutik och kollade runt och fick då 10% rabatt kastat i ansiktet utan att jag ens börjat prata om pris, men där har de inte allt jag vill ha. Chansen till bra rabatt ökar väl förmodligen med hur mycket man spenderar?

Det enklaste sättet att få skaplig rabatt på Fredells är att gå med i Villaägarföreningen. Då får man 20% på nästan alla deras lagervaror.

pinebar skrev:
Det enklaste sättet att få skaplig rabatt på Fredells är att gå med i Villaägarföreningen. Då får man 20% på nästan alla deras lagervaror.
Så sant, men när man köper saker till bl a badrum så är ju nästan allt beställningsvaror tyvärr...

eller handla hos K-Rauta, då får du 1000 lapp tillbaka för varje 5000 du handlar = 20 % rabatt, just nu iaf

Timppa63 skrev:
eller handla hos K-Rauta, då får du 1000 lapp tillbaka för varje 5000 du handlar = 20 % rabatt, just nu iaf
Nja, knappast samma sak att få en värdecheck som att få rabatt, men tack för tipset.

Senaste stora inköpet vi gjorde blev på Bygg-Ole i Nacka. Jag tyckte att de verkar ha rätt bra priser. Det känns också som att det går bättre att deala där än på Fredells, men det kanske bara är en känsla.

Skriv ner en spec på vad du vill ha skicka/faxa/maila till några byggvaruhus. o köp av dem du blir bra bemött av och bra pris.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.