1 091 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Frätskador på tappvattenrör
Kring givaren för mitt varmvatten har jag fått utfällningar samt frätskador på själva givarhuset. Vad kan detta vara? Krypströmmar? Kan inte känna det sistnämnda med handen och vet inte riktigt hur jag skulle mäta upp det heller... :blushing:
I de bifogade bilderna finns också pilar till påfyllningskranen. Glöm dem, fotona är återanvända och de pilarna är relaterade till en fråga som är löst

I de bifogade bilderna finns också pilar till påfyllningskranen. Glöm dem, fotona är återanvända och de pilarna är relaterade till en fråga som är löst

Kan vara krypström, läckage eller aggresivt vatten. Jag har för lågt ph-värde på mitt vatten och då fräter det på ledningarna. Krypström borde man kunna kolla med en vanlig multimeter om man mäter mellan vattenledningen och jord i ett vanligt vägguttag. Snacka med en elektriker och be dom kolla det, tar inte många minuter.
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Klicka här för att svara