mattiasp skrev:
Det låter som om det skulle vara läge att lämna in arbetet till någon som kan CNC-fräsa det. Oftast brukar jag inte rekommendera att lägga ut jobbet på någon annan, men det här är nog ett specialfall.

Jag kan skriva ganska snygg skrivstil med penna, men jag brukar inte utan svårighet själv kunna tyda vad där står att läsa.
Jag håller med, den typen av jobb skall lämnas bort. :D

Min mor skriver fortfarande skrivstil. Får vänta med att läsa hennes vykort tills syrran kan läsa dem åt mig.

Det finns ett skäl, att i datorernas tidevarv, med den otroligt högupplösta grafik som finns på skärmen, och med ännu högre upplösning på papper via skrivare och offset tryck, och i en värld med ständigt växande fokus på grafiskt vackra tryck, att de tidningar som vill överleva helt har släppt skrivstilens otäcka påfund och istället har fokuserat på att förstå hur text skall göras läslig så att istället för att beundra eländets snirklighet, man kan tillgodogöra sig informationen på ett lätt-tillgängligt sätt som läsbar text, inte som bäst försöka dechifrerera skrivstil, som utgör själva definitionen av chiffer: "följd av tecken i hemlig skrift som kan förstås endast av den som har därtill avsedd nyckel".

Tänk er att försöka tyda den meningen skriven med skrivstil... :P

--- Mats ---

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.