Hej!

Vi har en grill från Landmann (inte den äkta, utan den som säljs på Maxi) som har ytrost lite här och där.

Den är målad med nån färg som ger en väldigt fin kornig yta i matt gråsvart nyans.

Helst hade jag velat ha en svart eller gråsvart sprayfärg med matt finish som man enkelt kan spraya över för att förlänga livslängden några år. Har kollat på Hammarlack/Hammerite, men hittar bara blanka färger. Vill som sagt att grillen ska vara fortsatt matt och lite kornig/sträv, inte blank svart.

Nån som vet?

/S

• Gilla
Nybörjare utan tumme
  • Laddar…
alm82 Andreas La Motte skrev:
Finns det äkta/oäkta landmanngrillar?

Trodde alla var lite halvdassiga, jag har två landmann själv och det är inget man köper för kvalitén :D

Original kanske är pulverlackad, vad sägs om denna?

[länk]
Tack för svar, vet inte om det finns några "äkta" Landmanns, hade bara fått för mig att de såldes i två olika utföranden, ett för de med större plånbok, och en för oss hobbygrillare.

Bra tips om färg, vet du om man kan måla direkt över rost med den? Jag har lusläst infon men kan inte hitta något. Om man vill "ta hand om" rosten först, vad ska man spraya på med då? Nån typ av rostätande grundfärg? Har inte tänkt måla om hela grillen, bara de ytor som är rostangripna. Blir det för fläckigt får jag väl spraya lite på hema, men det är inte tänkt som något helproffsigt jobb.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.