4 879 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Fräsa vändspår i spånskiva
Hej!
Jag har en ovanvåning (ca 100m2),där ligger spårad golvspånskiva utan vändspåren, dvs där är bara raka spår rakt igenom.
Nu till frågan;
Ska man köpa en fräs utformad för uppgiften eller fräsa med en lite dyrare "vanlig" fräs?
Kommer i runda slängar bli ca 130 vändningar.
Är det värt de extra tusenlapparna att kunna stå upp och fräsa det?
https://www.vvsobygg.se/uponor-fras...dGGQ2pd2YOIB9v_OCYKcRcwdJ4oL2y2xoCnzkQAvD_BwE
Jag har en ovanvåning (ca 100m2),där ligger spårad golvspånskiva utan vändspåren, dvs där är bara raka spår rakt igenom.
Nu till frågan;
Ska man köpa en fräs utformad för uppgiften eller fräsa med en lite dyrare "vanlig" fräs?
Kommer i runda slängar bli ca 130 vändningar.
Är det värt de extra tusenlapparna att kunna stå upp och fräsa det?
https://www.vvsobygg.se/uponor-fras...dGGQ2pd2YOIB9v_OCYKcRcwdJ4oL2y2xoCnzkQAvD_BwE
Jag byggde en egen mall liknande https://golvvarmebutiken.se/vattenb...J_pNT745-X1AtKSu1dhFg68P8CHeO-lRoCvOcQAvD_BwE och fräste med billig meec Jula fräs. Nu var det några år sedan så minns inte exakt men det tog väll någon minut styck. Så tycker du kan spara in dom tusenlapparna....
Tack för svar!R random_name skrev:
Jag vet inte hur tungt det är att ligga på knä och fräsa dem men det känns dyrt att köpa en sån som man dessutom aldrig kommer använda igen.
Har du något annat tips?
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 inlägg
Köpte frässtål från Biltema och körde med vanlig fräs, ca 180 kvm golv. Går fort, inga problem, men dammigt...K kanonkula skrev:
Klicka här för att svara