hej!
har en liten fundering kring väggskiffer och vad man fäster det i samt hur man på ett effektivt och säkert sätt ska kunna fräsa ett spår i det.

Tanken är att göra en fondvägg i min lägenhet av väggskiffer (se bild på tänkt skiffer) 1bild_highland_exp (w680_q100_u).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I väggskiffret tänkte jag fräsa ett mönster och bakom det är det tanke att jag ska ha en dimbar ledstrip.
själva spåret behöver inte vara tjockt, 2-3 mm kanske men tillräckligt för att släppa igenom ljus.
väggen i lägenheten är gips på spån skiva.

vad behöver jag tänka på när jag arbetar med detta material ?
vilket verktyg / maskin bör jag använda för att fräsa med ?
antar jag behöver förstärka bakväggen men tänker nog regla upp en "ny" som bygger 6-8 cm för att kunna gömma kablar och annat jox till ledstrippen bakom.
 
En enkel vinkelslip med billig stenkapskiva från Biltema borde du komma långt med. Fast du ska veta att stenkapning dammar enormt mycket.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.