hej!
har en liten fundering kring väggskiffer och vad man fäster det i samt hur man på ett effektivt och säkert sätt ska kunna fräsa ett spår i det.
Tanken är att göra en fondvägg i min lägenhet av väggskiffer (se bild på tänkt skiffer)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I väggskiffret tänkte jag fräsa ett mönster och bakom det är det tanke att jag ska ha en dimbar ledstrip.
själva spåret behöver inte vara tjockt, 2-3 mm kanske men tillräckligt för att släppa igenom ljus.
väggen i lägenheten är gips på spån skiva.
vad behöver jag tänka på när jag arbetar med detta material ?
vilket verktyg / maskin bör jag använda för att fräsa med ?
antar jag behöver förstärka bakväggen men tänker nog regla upp en "ny" som bygger 6-8 cm för att kunna gömma kablar och annat jox till ledstrippen bakom.