Hej!
Jag är ny på detta forumet och har en fråga angående att försänka flexrör i gipsvägg.
Info till inlägget:
1. Jag har haft elektriker här som visat var jag kan fräsa spår för flexrören samt borra hål för dosor.
2. Det är gipsväggar i rummet.
3. Jag kommer hyra en dubbelklingad fräs och damsugare till denna.
4. Elektrikern rekommenderade minst 2 cm brett och djupt spår.
Frågor till forumet:
1. Hur fäster jag smidigast flexröret på insidan gipset? Någon med erfarenhet?
2. Ska jag plocka bort golvsocklarna och fräsa bakom dessa? En tråd skrev man att gipsskivorna inte har det stöd de behöver om man fräser i väggen.
Tack på förhand!
Livly
Jag är ny på detta forumet och har en fråga angående att försänka flexrör i gipsvägg.
Info till inlägget:
1. Jag har haft elektriker här som visat var jag kan fräsa spår för flexrören samt borra hål för dosor.
2. Det är gipsväggar i rummet.
3. Jag kommer hyra en dubbelklingad fräs och damsugare till denna.
4. Elektrikern rekommenderade minst 2 cm brett och djupt spår.
Frågor till forumet:
1. Hur fäster jag smidigast flexröret på insidan gipset? Någon med erfarenhet?
2. Ska jag plocka bort golvsocklarna och fräsa bakom dessa? En tråd skrev man att gipsskivorna inte har det stöd de behöver om man fräser i väggen.
Tack på förhand!
Livly
Stefan N skrev:
Tack för era snabba svar. Då blir det nog som ni säger.A Emil_K skrev:
Produkter som diskuteras: "screwfinder"
Screwfinder 2.0
Hitta skruv i väggen med skruvsökaren
369 kr inkl moms
Läs mer
Hallå! Ledsen för om jag drar upp en gammal tråd här men hur blev det tillslut? Har precis fräst in slangar för nya uttag på elektrikern instruktion. Dock lite oklart hur målaren kommer täcka över frässpåren.. Är det någon som har erfarenhet av detta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Troligtvis gipsbruk/gypsym. Otroligt snabbt och effektivt.Z Zundalnud skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Varför kapa av skivan hela vägen, gör hål vid reglarna och lirka in slangen mellan hålen.
Det där fixar inte målarn, det måste in plywood/OSB bakom spåret för att få skivan att hålla ihop.
Protte
Det där fixar inte målarn, det måste in plywood/OSB bakom spåret för att få skivan att hålla ihop.
Protte
Lätt att vara efterklok.prototypen skrev:
Jag skulle kört med ett lager gips (kanske tom renoveringsgips) alternativt riva bort den gips som är och slänga på nytt. Tar inte så lång tid men blir jäkla bra.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Tokigt att såga först och fråga sedan.
Om frågeställaren läst hela tråden (och begripit) så hade hen inte kapat tvärs hela väggen. Men gjort är gjort och då får man lappa ihop det igen.
Protte
Om frågeställaren läst hela tråden (och begripit) så hade hen inte kapat tvärs hela väggen. Men gjort är gjort och då får man lappa ihop det igen.
Protte
Hej TS här,
jag rev ner all gips och gipsade på nytt. Om jag som du bott i nyare hus med vanliga innerväggar skulle jag tagit upp ett en bit och lagat gipset på vanligt sätt. se nedan youtube länk.
f.ö riktigt bra kanal att följa om man renoverar hemma.
jag rev ner all gips och gipsade på nytt. Om jag som du bott i nyare hus med vanliga innerväggar skulle jag tagit upp ett en bit och lagat gipset på vanligt sätt. se nedan youtube länk.
f.ö riktigt bra kanal att följa om man renoverar hemma.
Vad hade du för maskin? Blev mycket bra och vad hade du för djup?Z Zundalnud skrev:
Körde med ett multiverktyg. Provade först med cirkelsåg med det dammade nåt helt sjukt. Borde såklart använt dammsugare vid sågklingan men man lär sig antar jag..S Salle84 skrev:
Kan ju då berätta att målaren blandade mkt tjockt gipsbruk som han klarade in där o lät torka. Spackel på det så blev det faktiskt rätt bra!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

