Hej, har tagit fram gammalt golv av gran som vi ska fixa till, har läst inläggen kring ytbehandling, men har en annan fråga:
Hur fräser man raka spår för att kunna fixa till springorna? Golvet är inte spontat utan springorna leder rakt ner i trossbotten, vill därför fräsa spår, lägga in något i botten av spåret och sedan fylla med fogmassa, för att sedan slipa och ytbehandla (för det sistnämnda är tydligen meningarna delade

).
Även tacksam för andra tips, t ex hur man åtgärdar spikhål i golvet (har rivit ur trätex, masonit och heltäckningsmassa

)