O OMagnus #1 Medlem · 11 inlägg 10 sep 2022 11:28 OMagnus Medlem 11 inlägg 10 sep 2022 11:28 #1 Skulle byta en vanlig dubbelbrytare med inkommande fas (röd) och två tändtrådar (lila o vit). Men sen sitter en brun ”brygga” P-P, varför då? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle byta en vanlig dubbelbrytare med inkommande fas (röd) och två tändtrådar (lila o vit). Men sen sitter en brun ”brygga” P-P, varför då?
E Emanuel01 #2 Medlem · 1 786 inlägg 10 sep 2022 11:31 Emanuel01 Medlem 1 786 inlägg 10 sep 2022 11:31 #2 Är de inte bara för att få stöm till den andra brytaren om det är en dubbeltrapp. Gjorde likadant själv när jag satte dubbeltrappbrytare.
Är de inte bara för att få stöm till den andra brytaren om det är en dubbeltrapp. Gjorde likadant själv när jag satte dubbeltrappbrytare.
blackarrow #3 Elektroniktokig · 7 907 inlägg 10 sep 2022 11:36 blackarrow Elektroniktokig 7 907 inlägg 10 sep 2022 11:36 #3 För att leda över ström (fas) till den andra strömbrytaren. Det är ju två separata brytare.
blackarrow #4 Elektroniktokig · 7 907 inlägg 10 sep 2022 11:40 blackarrow Elektroniktokig 7 907 inlägg 10 sep 2022 11:40 #4 Notera symbolen. Rätt tydlig om man ser den och förstår att det är 2 styck trappbrytare, men bara utgång 2 används som enkel brytare. Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Notera symbolen. Rätt tydlig om man ser den och förstår att det är 2 styck trappbrytare, men bara utgång 2 används som enkel brytare. Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
E elmont #5 Medlem · jämtland · 26 771 inlägg 10 sep 2022 11:48 elmont Medlem jämtland 26 771 inlägg 10 sep 2022 11:48 #5 Det är alltså en dubbeltrapp som används som kronbrytare