Hej!
Vi har nyss köpt ett hus från -75 som vi renoverar. Vi har självdragsventilation med frånluft i köksfläkt och via mekanisk fläkt i badrummet. Vi har kompletterat med tilluftsventiler i samtliga tre sovrum då detta inte fanns innan. Murstocken har en frånluftskanal, vi ska nu fixa till murstocken estetiskt och undrar lite hur jag ska göra med den kanalen. Smälla på ett galler och låta en vara? Sätta igen den?
Vi har en eldstad på bottenvåningen där vi planerar att sätta in en insatskamin i framtiden om det förändrar något. Kan inte så mycket om ventilation så tacksam för lite feedback
