Hej!
Har en tvättstuga i källaren med anslutande torkrum. Helt öppet emellan.
I tvättstugan en tilluftsventil väggenomföring standard 100mm
I torkrummet två stycken sådana.

Har idag en Woods avfuktare stående där istället för torktumlare.

Ska jag ändå ha en frånluftsfläkt? Och ska jag isf ha den i torkrummet där det idag finns två ventiler? Då har jag ju fortfarande tilluft i båda utrymmena kvar.

Tack på förhand!

Ingen?

Jag har bara frånluft i tvätt/torkrum. Och det är väl så det bör vara om jag förstått rätt.

Så hade jag varit du då hade jag pluggat tilluft och satt en fläkt i ett av hålen.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
O [old rusty] skrev:
Jag har bara frånluft i tvätt/torkrum. Och det är väl så det bör vara om jag förstått rätt.

Så hade jag varit du då hade jag pluggat tilluft och satt en fläkt i ett av hålen.
Ok. Ja det var det jag också tänkte först. Blev tveksam då det är byggt såhär.

Placering?
Tvättstuga eller torkrum?

Får väldigt lite tilluft i källaren.
Har bara i ett sovrum då på hela källaren.
Får nog sätta in spaltventiler i källarfönster i gillestugan.

M Milcent skrev:
Tvättstuga eller torkrum?
Det fuktigaste.

Jag har bara igång fläkten på högfart när torktumlaren går. Annars bara lite för ett svagt undertryck och sen löser avfuktaren resten.

O [old rusty] skrev:
Det fuktigaste.

Jag har bara igång fläkten på högfart när torktumlaren går. Annars bara lite för ett svagt undertryck och sen löser avfuktaren resten.
Ok.

Följdfråga: är bara ett fyrkantigt hål genom väggen å sedan galler å snurrventil på insidan. Om jag sätter dit fläkt med rörgenomföring bör jag täta eller lägga i nåt i resten av utrymmet så att säga.. blir ju luft å utrymme kvar om ni förstår hur jag menar

M Milcent skrev:
Ok.

Följdfråga: är bara ett fyrkantigt hål genom väggen å sedan galler å snurrventil på insidan. Om jag sätter dit fläkt med rörgenomföring bör jag täta eller lägga i nåt i resten av utrymmet så att säga.. blir ju luft å utrymme kvar om ni förstår hur jag menar
Se bilder

• Öppen ventilationskanal med spindelväv och damm, synlig korsformad plaststruktur och trädetaljer runtom, del av bygg- eller renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventilationskanal med plastgaller täckt av damm och spindelväv, sett inifrån ett trångt utrymme.
    Skapa konto
  • Ventilationsrör med damm och spindelväv samt ett galler inuti.
    Skapa konto
  • Ventilationskanal med damm och spindelväv.
    Skapa konto
Någon som har idé om vad man fyller igen allt med efter man satt ett genomgående rör?
Det är ett betonghus så betong å tegel i hplrummet

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.