Hej!
Har en tvättstuga i källaren med anslutande torkrum. Helt öppet emellan.
I tvättstugan en tilluftsventil väggenomföring standard 100mm
I torkrummet två stycken sådana.
Har idag en Woods avfuktare stående där istället för torktumlare.
Ska jag ändå ha en frånluftsfläkt? Och ska jag isf ha den i torkrummet där det idag finns två ventiler? Då har jag ju fortfarande tilluft i båda utrymmena kvar.
Tack på förhand!
Har en tvättstuga i källaren med anslutande torkrum. Helt öppet emellan.
I tvättstugan en tilluftsventil väggenomföring standard 100mm
I torkrummet två stycken sådana.
Har idag en Woods avfuktare stående där istället för torktumlare.
Ska jag ändå ha en frånluftsfläkt? Och ska jag isf ha den i torkrummet där det idag finns två ventiler? Då har jag ju fortfarande tilluft i båda utrymmena kvar.
Tack på förhand!
Jag har bara frånluft i tvätt/torkrum. Och det är väl så det bör vara om jag förstått rätt.
Så hade jag varit du då hade jag pluggat tilluft och satt en fläkt i ett av hålen.
Så hade jag varit du då hade jag pluggat tilluft och satt en fläkt i ett av hålen.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ok. Ja det var det jag också tänkte först. Blev tveksam då det är byggt såhär.O [old rusty] skrev:
Placering?
Tvättstuga eller torkrum?
Får väldigt lite tilluft i källaren.
Har bara i ett sovrum då på hela källaren.
Får nog sätta in spaltventiler i källarfönster i gillestugan.
Ok.O [old rusty] skrev:
Följdfråga: är bara ett fyrkantigt hål genom väggen å sedan galler å snurrventil på insidan. Om jag sätter dit fläkt med rörgenomföring bör jag täta eller lägga i nåt i resten av utrymmet så att säga.. blir ju luft å utrymme kvar om ni förstår hur jag menar
Se bilderM Milcent skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden