6 913 läst ·
17 svar
7k läst
17 svar
Frånluftsdon passar inte i nippel
Då har jag fel don i så fall, eftersom skarven är i vägen. Hade inte skarven suttit där så hade donet enligt min gissning fått plats. Det hade iaf varit närmare att få plats eftersom donet är för stort.Handyman 1 skrev:
Ursäkta, jag har blivit lurad! Det ska vara ett mindre don. Jag rev ned ett annat och såg att det som på min bild är ca 100mm ska vara ca 70mm för ett 100-rör, där fjädrarna fixar resten. Det stod 100 på påsen som donet kom ifrån, men det måste ha varit anpassat för något större rör. Det var etiketten som lurade mig.
Jag testade badrummets don från 100-röret och testade i köket. Trots att köket har nippel på insidan (vilket badrummet inte har) så passade det ganska bra ändå. Någon lätt modifikation kanske behövs, eller så får jag bara pressa lite. Då är det bara att beställa en mindre dimension. Tack för hjälpen allihop!
Jag testade badrummets don från 100-röret och testade i köket. Trots att köket har nippel på insidan (vilket badrummet inte har) så passade det ganska bra ändå. Någon lätt modifikation kanske behövs, eller så får jag bara pressa lite. Då är det bara att beställa en mindre dimension. Tack för hjälpen allihop!
Klicka här för att svara