N
Hej.
Håller på att montera spirorör till frånlufts vp (comfortzone ex50)
Hade bilden rätt klar för mig innan, men nu blev det lite ? här.
Det är en och samma kanal hela vägen från kök-badrum-tvättstuga- vp. i stort sett bara T-rör och en kort stump ut i badrum och tvättstugan.

Grejer är att jag enkelt kan sätta in fler t-rör och på så sätt få ett utsug till i badrummet, ca 7m2, isåfall nära duschen och fönstret, är det bra ?
Det som redan är på plats sitter i ett hörn ca 2 meter från duschen.
Och / eller så kan jag sätta in ett t-rör och låta en utsugsventill till vp hamna i taket ovanför loftet (resten av huset öppet till nock) Värmen stiger ju uppåt liksom, men det lär inte vara fuktigt där men ändå ?
Den i köket hade ja inte tänkt ansluta direkt till fläkt utan fritt en bit ifrån

Frånluft i närheten av duschen är bra att ha men det ska normalt räcka med ett don som suger ut 10-15 lit/sek. Frånluft även på loftet tycker jag låter som en god idé för att få luftomsättning däruppe.

• Gilla
oskar.valta och 1 till
  • Laddar…
J Josth skrev:
Frånluft i närheten av duschen är bra att ha men det ska normalt räcka med ett don som suger ut 10-15 lit/sek. Frånluft även på loftet tycker jag låter som en god idé för att få luftomsättning däruppe.

Jag kapar tråden lite! Jag behöver också lite venthjälp i min tråd, evigt tacksam!

https://www.byggahus.se/forum/threads/franluft-och-tilluft-i-laegenhet.383739/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.