986 läst ·
2 svar
986 läst
2 svar
Frånluft till VP
Hej.
Håller på att montera spirorör till frånlufts vp (comfortzone ex50)
Hade bilden rätt klar för mig innan, men nu blev det lite ? här.
Det är en och samma kanal hela vägen från kök-badrum-tvättstuga- vp. i stort sett bara T-rör och en kort stump ut i badrum och tvättstugan.
Grejer är att jag enkelt kan sätta in fler t-rör och på så sätt få ett utsug till i badrummet, ca 7m2, isåfall nära duschen och fönstret, är det bra ?
Det som redan är på plats sitter i ett hörn ca 2 meter från duschen.
Och / eller så kan jag sätta in ett t-rör och låta en utsugsventill till vp hamna i taket ovanför loftet (resten av huset öppet till nock) Värmen stiger ju uppåt liksom, men det lär inte vara fuktigt där men ändå ?
Den i köket hade ja inte tänkt ansluta direkt till fläkt utan fritt en bit ifrån
Håller på att montera spirorör till frånlufts vp (comfortzone ex50)
Hade bilden rätt klar för mig innan, men nu blev det lite ? här.
Det är en och samma kanal hela vägen från kök-badrum-tvättstuga- vp. i stort sett bara T-rör och en kort stump ut i badrum och tvättstugan.
Grejer är att jag enkelt kan sätta in fler t-rör och på så sätt få ett utsug till i badrummet, ca 7m2, isåfall nära duschen och fönstret, är det bra ?
Det som redan är på plats sitter i ett hörn ca 2 meter från duschen.
Och / eller så kan jag sätta in ett t-rör och låta en utsugsventill till vp hamna i taket ovanför loftet (resten av huset öppet till nock) Värmen stiger ju uppåt liksom, men det lär inte vara fuktigt där men ändå ?
Den i köket hade ja inte tänkt ansluta direkt till fläkt utan fritt en bit ifrån
J Josth skrev:
Jag kapar tråden lite! Jag behöver också lite venthjälp i min tråd, evigt tacksam!
https://www.byggahus.se/forum/threads/franluft-och-tilluft-i-laegenhet.383739/
Klicka här för att svara