Hej!
Jag har letat lite men inte hittat riktigt svar på min fråga. Vi bygger ett nytt badrum och har en gammal frånluftskanal. Dock var den inte tillräcklig så vi tänker att vi ska sätta en fläkt mot yttervägg. Det är på bottenplan, alltså 1 våning upp till taket - då borde det vara minimal risk för att det orsakar fukt på vinden?
Man kanske kan sätta en kåpa på väggen och på det sättet hindra den fuktiga luften att gå nära väggen?
Kan det räcka med tilluft under dörr samt äldre dragit fönster och sen frånluft med en fläkt i yttervägg?