3 453 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Franke alliansfläkt och en fläkt på taket (villa) fungerar ej på grundventilation.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Felet på takfläkten kan ha brännt elektroniken för lågfart.
Protte
Protte
Om det är en äldre Alliance-fläkt med transformator för dem olika fläkthastigheterna kan det finnas en glassäkring i kåpan.
Tänk på att bryta strömmen innan du öppnar kåpan, man brukar få skruva av 6 stycken skruvar på undersidan för att få av hela plåten sedan kan man se transformator m.m.
Tänk på att bryta strömmen innan du öppnar kåpan, man brukar få skruva av 6 stycken skruvar på undersidan för att få av hela plåten sedan kan man se transformator m.m.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Det var ju ett tag sedan men jag vill minnas att jag bytte ett kretskort i köksdelen, som hade bränt.J jonte7 skrev:
Hej!M Muskot8 skrev:
Fantastiskt hyggligt att du återkopplar!
Minns du var i köksfläkten kretskortet är monterat? Bifogar foto på vår installation.
Mvh, Jonas
Jag har för mig att det var det som hör till knapparna (för övrigt en exakt lika dan fläkt) det blev att skruva vilket jag gjorde underifrån. Supporten trodde att det fel på grejen på bilden och skickade först den. Men den använde jag aldrig. Har kvar den som minne😠J jonte7 skrev:
Jan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden