Ska man ha tilluft i köket vid ftx montage? Om man ska det var ska det sitta, dvs hur långt ifrån köksfläkten.
 
Nope ... frånluft i köket, grundflöde min = 10 l/s.
Du vill hålla kvar matosen i köket så tilluft i dom andra utrymmena och frånluft i köket.
 
Hej,

hur bra är det att ha köksfläkten uppkopplad till FTX systemet? Jag kan tanke mig att filtret i denna maskin blir smutsig mycket snabbare?
Olivier
 
Köksfläkten skall vara separat. Så har vi i varje fall det.
 
det finns sådana FTX systemer som bygger in i köket vid köksfläkten. Kan inte vara så bra, eller?
 
Finns lite olika tekniska lösningar när man kör upp köksfläkten i FTX-aggregat.
Nackdelen med dom flesta av dessa lösningarna är att man inte kan ha något högt flöde på köksfläkten. Detta då FTX aggregatet inte hinner med att suga undan luften då (matsosen blåser ner i badrum etc.)

Så nu för tiden föreslår man nästan alltid att man kör imkanal (frånluft köksfläkt) separat.
Även lättare att välja valfri design på köksfläkt/kåpa då.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.