12 860 läst ·
34 svar
13k läst
34 svar
Från ljuva 70-talet till en modernare lösning
Imponerande arbetsinsats och uthållighet.
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
Det är min sambo som haft detta i åtanke, jag har mest skött det praktiska sakerna och planen, sjukt mycket att tänka på och sjukt mycket arbete varit ganska nära att bli för mycket med jobb och allt detta samtidigt.JoLi81 skrev:
Det finns anledning till det, från början var som jag skrev att göra lite pö om pö, men då det blev mycket mer arbete, tid och planering på ett bräde så valde vi att göra det relativt neutralt och istället se det som en canvas som går bygga på med inredning istället, för ska man lägga på planering med färger, mönster och andra olika saker samtidigt som man jobbar heltid, bygger, planerar allt inom renoveringen så är det garanterat ett recept att gå in i väggen då det blev så sjukt mycket större projekt än tänkt från början. Men som sagt en canvas för att kunna inreda med färger på gardiner, möbler, tavlar och annat sedan går ju alltid luckor och tapeter byta utan större konstigheter längre fram om man känner för det.N NV92 skrev:
Det har krävt sin del, lite sömn och sviktande energi det märks när energin inte varit på topp då det blev taget mindre bilder då det var för mycket på.Jobbfixaren skrev:
Har varit mycket på Byggahus, frågat vänner som har kunskap man bör inte kunna allt för mycket själv då man aldrig kan bli bra på för många saker.Fario skrev:
Bra jobbat! Blir jättefint 👍👍
Snyggt.
Ingen som vet vad den blåa tapeten i badrummet heter och om den går att beställa? Riktigt läcker.
Ingen som vet vad den blåa tapeten i badrummet heter och om den går att beställa? Riktigt läcker.
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
Dock var de små reglarna som går ut under syllen kvar, sen verkar det vara nå svart på det gröna som ser misstänkt likt ut som mögel
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
Idag åkte golvet ut, kastade upp isoleringen på vinden för återbruk där uppe, imorgon åker gips+spån i ytterväggarna, höjder kommer märkas ut på betongen för att bila bort.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
Idag åkte alla gips och spånskivor på ytterväggarna var nå göasfiberremsa mot golvet som mest troligt gjordes i samband med nivellgolvet, denna var det mögel på så tror inte nivellgolvet gjort sitt. Spikat syllspik för syllen satt upp ny plast då gamla var som en ost, tejpat skarvar.
Imorgon blir det fixa så att det inte är nå höga punkter på golvet, vila ner dessa samt bila bort de gamla sylinfästningarna som är trä nedgjutet samt gjuta igen spåren och andra stora gropar.
Imorgon blir det fixa så att det inte är nå höga punkter på golvet, vila ner dessa samt bila bort de gamla sylinfästningarna som är trä nedgjutet samt gjuta igen spåren och andra stora gropar.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
Jaha, sambon tyckte vi skulle flyta så vi blir klar någon gång, så mycket för att vila, det blev gjort idag ringde in nå polare så vi fick ett system 45 säckar blandade med handvisp i tunna 4 åt gången
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
Idag blev det att fixa lite, avstängningslisten lossnade på ett ställe och på ett annat ställe var jag tvungen lägga ut flytet mot riktning och där blev det en liten grop så dessa har jag finjusterat idag men samma flyt och ett vattenpass som jag dragit av det med.
Satte även upp våtrumsgipset som ska vara bakom själva golvventilationen så man får ett tätt underlag.
Satte även upp våtrumsgipset som ska vara bakom själva golvventilationen så man får ett tätt underlag.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto