Imponerande arbetsinsats och uthållighet.

• Gilla
Liljekonvalj och 2 till
  • Laddar…
Vilket jobb!

Och jag blir som alltid ödmjuk, hur vet man vad man skall göra och vilket material som skall användas Jag inser hur lite jag kan.

• Gilla
Malin66
  • Laddar…
JoLi81 JoLi81 skrev:
💥💪

Hatten av, vilken insats! Snyggt och genomtänkt, gillar tråden rakt igenom med de tunna svarta kontrastränderna ni har både i duschen, köket och garderoberna med skjutdörrar.
Det är min sambo som haft detta i åtanke, jag har mest skött det praktiska sakerna och planen, sjukt mycket att tänka på och sjukt mycket arbete varit ganska nära att bli för mycket med jobb och allt detta samtidigt.

N NV92 skrev:
Från varmt, ombonat, historiskt och unikt till ytterligare ett själlöst, färglöst projekt i mängden, likadant som otaliga andra.
Det finns anledning till det, från början var som jag skrev att göra lite pö om pö, men då det blev mycket mer arbete, tid och planering på ett bräde så valde vi att göra det relativt neutralt och istället se det som en canvas som går bygga på med inredning istället, för ska man lägga på planering med färger, mönster och andra olika saker samtidigt som man jobbar heltid, bygger, planerar allt inom renoveringen så är det garanterat ett recept att gå in i väggen då det blev så sjukt mycket större projekt än tänkt från början. Men som sagt en canvas för att kunna inreda med färger på gardiner, möbler, tavlar och annat sedan går ju alltid luckor och tapeter byta utan större konstigheter längre fram om man känner för det.

Jobbfixaren Jobbfixaren skrev:
Imponerande arbetsinsats och uthållighet.
Det har krävt sin del, lite sömn och sviktande energi det märks när energin inte varit på topp då det blev taget mindre bilder då det var för mycket på.

Fario Fario skrev:
Vilket jobb!

Och jag blir som alltid ödmjuk, hur vet man vad man skall göra och vilket material som skall användas Jag inser hur lite jag kan.
Har varit mycket på Byggahus, frågat vänner som har kunskap man bör inte kunna allt för mycket själv då man aldrig kan bli bra på för många saker.

• Gilla
Fario och 4 till
  • Laddar…
Bra jobbat! Blir jättefint 👍👍

• Gilla
Liljekonvalj
  • Laddar…
Snyggt.
Ingen som vet vad den blåa tapeten i badrummet heter och om den går att beställa? Riktigt läcker.

• Gilla
Mialutt
  • Laddar…
E EttAnvändarnamn skrev:
Snyggt.
Ingen som vet vad den blåa tapeten i badrummet heter och om den går att beställa? Riktigt läcker.
Jag gjorde en google bildsök men den hittade inget vettigt tyvärr.

And so it begins, har börjat riva lite smått och öppnat inspektionshål för att titta litegrann och det verkar som att de långa reglarna på denna sida redan är bort bilade vilket sparar en del tid.

• Renoveringsprojekt, rum med öppnad vägg, fönster och golvplankor staplade, inspektionshål för arbete synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
djanlov
  • Laddar…
Dock var de små reglarna som går ut under syllen kvar, sen verkar det vara nå svart på det gröna som ser misstänkt likt ut som mögel En träregel under syll med misstänkt svart mögel på grön yta och träspån synliga. En kabel löper längs marken.
Skapa konto
Trä och plastmaterial med synliga skador samt möjligt svart mögel på grönt underlag, upptäckt under byggarbete.
Skapa konto

Satt upp en ljusslinga från Jula på vinden då de tidigare porslinssocklarna gick sönder. Ljusslinga installerad på vinden med träbjälkar och isolering.
Skapa konto

• Gilla
djanlov
  • Laddar…
Idag åkte golvet ut, kastade upp isoleringen på vinden för återbruk där uppe, imorgon åker gips+spån i ytterväggarna, höjder kommer märkas ut på betongen för att bila bort. Rivet golv med träspån och kablar, verktyg på golvet, tapetserad vägg i bakgrunden, renoveringsprojekt i ett rum under arbete.
Skapa konto
Ett rum med rivet golv, verktyg och material synliga på golvet. Förberedelser för att märka ut höjder på betongen syns.
Skapa konto

• Gilla
djanlov
  • Laddar…
Idag åkte alla gips och spånskivor på ytterväggarna var nå göasfiberremsa mot golvet som mest troligt gjordes i samband med nivellgolvet, denna var det mögel på så tror inte nivellgolvet gjort sitt. Spikat syllspik för syllen satt upp ny plast då gamla var som en ost, tejpat skarvar.

Imorgon blir det fixa så att det inte är nå höga punkter på golvet, vila ner dessa samt bila bort de gamla sylinfästningarna som är trä nedgjutet samt gjuta igen spåren och andra stora gropar.

Rum under renovering med exponerade isolerade väggar och en betongslipmaskin på golvet. Verktyg och plats för nya golvytor syns också.
Skapa konto

• Gilla
djanlov
  • Laddar…
Igår bildades det samt fyllt i med cement i spåren. Nu blir det en paus för att låta betongen torka innan det ska flytspacklas

• Betonggolv med spår fyllda med cement i ett rum som håller på att renoveras, en fläkt och element i hörnet.
    Skapa konto
Ikväll satte vi upp lite OSB på väggen där ventilation för golvet ska upp och börjat med att regla lite på väggen

Rum under renovering med OSB-skivor på väggarna, verktyg på golvet och en stege vid väggen.
Skapa konto
OSB-skivor och plastfolie på vägg för golvventilation, träramar runt fönster, verktyg på stol.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Jaha, sambon tyckte vi skulle flyta så vi blir klar någon gång, så mycket för att vila, det blev gjort idag ringde in nå polare så vi fick ett system 45 säckar blandade med handvisp i tunna 4 åt gången

Rum under renovering med nylagd flytspackel, en handvisp och en hink står på golvet, tapetserad vägg med mönster i bakgrunden.
Skapa konto
Person står vid hög med säckar med byggmaterial utanför hus, flera hinkar och en slang syns på marken.
Skapa konto
Renoverat rum med nylagt golv, isolerade väggar och fläkt på golvet.
Skapa konto

• Gilla
Shiba15 och 5 till
  • Laddar…
Idag blev det att fixa lite, avstängningslisten lossnade på ett ställe och på ett annat ställe var jag tvungen lägga ut flytet mot riktning och där blev det en liten grop så dessa har jag finjusterat idag men samma flyt och ett vattenpass som jag dragit av det med.
Satte även upp våtrumsgipset som ska vara bakom själva golvventilationen så man får ett tätt underlag.

Rum under renovering med ojämnt golv och verktyg, gul isoleringsvägg och plywoodpanel. Fläkt och skor synliga på golvet.
Skapa konto
Rum under renovering med nylagt spackel på golvet och tapet med bladmönster. Ett vattenpass ligger på golvet.
Skapa konto
Området där golvet har jämnats ut och flytspackel har applicerats, med en OSB-skiva i bakgrunden.
Skapa konto
Renoveringsprojekt med våtrumsgips, isolering och verktyg i ett ofärdigt rum med en dammsugare och stol med fläkt.
Skapa konto

• Gilla
Etnoy och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.