Har gamla enkelpaneler med etthåls bottenanslutning i mitten och tänkte börja byta ut dom till normala dubbelpaneler med kopplet på sidan.
Hur gör man det snyggast?

Gå bakom nya panelen med pex och svänga upp åt hö/vä till nya kopplet? För att sedan dölja skarven vid golvet med en täckplåt?

Vet att det finns att beställa valfri panel med rätt anslutning från tex lenhovda, har inte kollat så mycket på det men vill gärna utnyttja rabatterna hos Dahl genom jobbet och då är inte lenhovda aktuellt.
 
Krilleman
Köp Termopanel V4 med dolt koppel och så köper du till TP-felx. Så får du hela installationen dold. Du behöver komplettera med två raka kopplingar på tillopp och retur nertill vid golvet på dina befintliga rör.

Dra pex/pal mellan anslutningarna.

3081_a3a634691d7da1fb69c03acebd95a428.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
Aldrig sett denna, ska kolla. Tack för tipset
 
kulle
krilleman_215 skrev:
Köp Termopanel V4 med dolt koppel och så köper du till TP-felx. Så får du hela installationen dold. Du behöver komplettera med två raka kopplingar på tillopp och retur nertill vid golvet på dina befintliga rör.

Dra pex/pal mellan anslutningarna.

[bild]
Nyfiken: hur gör man om man vill ha termostat på denna ?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.