Har gamla enkelpaneler med etthåls bottenanslutning i mitten och tänkte börja byta ut dom till normala dubbelpaneler med kopplet på sidan.
Hur gör man det snyggast?
Gå bakom nya panelen med pex och svänga upp åt hö/vä till nya kopplet? För att sedan dölja skarven vid golvet med en täckplåt?
Vet att det finns att beställa valfri panel med rätt anslutning från tex lenhovda, har inte kollat så mycket på det men vill gärna utnyttja rabatterna hos Dahl genom jobbet och då är inte lenhovda aktuellt.
Hur gör man det snyggast?
Gå bakom nya panelen med pex och svänga upp åt hö/vä till nya kopplet? För att sedan dölja skarven vid golvet med en täckplåt?
Vet att det finns att beställa valfri panel med rätt anslutning från tex lenhovda, har inte kollat så mycket på det men vill gärna utnyttja rabatterna hos Dahl genom jobbet och då är inte lenhovda aktuellt.
Köp Termopanel V4 med dolt koppel och så köper du till TP-felx. Så får du hela installationen dold. Du behöver komplettera med två raka kopplingar på tillopp och retur nertill vid golvet på dina befintliga rör.
Dra pex/pal mellan anslutningarna.
Dra pex/pal mellan anslutningarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyfiken: hur gör man om man vill ha termostat på denna ?krilleman_215 skrev:
Det sitter färdigmonterat, MMA ventil. Jag har dessa radisar i hela huset.
http://www.purmo.com/se/produkter/panelradiatorer/tp-v4.htm
http://www.purmo.com/se/produkter/panelradiatorer/tp-v4.htm
Klicka här för att svara