K
Är det brukligt att frakten för takpannor ligger på flera tusen? Var på väg att köpa takpannor billigt på kampanj men hejdade mig när jag fick höra att frakten hem skulle gå på flera tusen... Det var innan timdebitering för kranlyft till tak...

KalleKe
Vill minnas att på benders och bygghemmas hemsida kan du räkna ut fraktkostnaden ganska enkelt. Min erfarenhet är att det stämmer men några tusen

Ligger dom på pallar?
Hur många pall?
Hur långt ska dom köras?

Det brukar kunna gå att hitta billigare transporter om man ringer runt lite. Har du tur så hittar du nånn som har plats över när dom ska åt ditt håll. Om det inte måste ske direkt så underlättar det också.

Det brukar vara rätt dyrt, skillnaden mellan att köpa 1 pall och köpa 10 är ju ganska liten då transportsträckan är den samma, vill ju minnas att Benders körde med egen lastbil.
Jag fick med en helt galen kostnad för 2 pallar pannor till mitt garage, slutade med att jag hittade de pannor jag behövde på blocket för kaffepengar.

Beijer och liknande ställen brukar man ju kunna få det levererat till butiken till ett bättre pris, med då nackdelen att man ska få det där ifrån.

K
Tack. Det är åtta pallar så att hitta på blocket blir nog svårt. Får väl bita i det sura äpplet och ta frakten. Pannorna är ju billiga och jag måste ha dem..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.