2 747 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Fraktion på dränerande material?
Håller på att gjuta ny golvplatta i befintlig källare och behöver lite hjälp med vilket dränerande material jag ska välja, singel eller makadam? Samt vilken fraktion man bör ha?
Jag har grävt ur ungefär 50 cm från golvnivå och tänker lägga markduk, 20 cm dränerande material, 20 cm cellplast S80 och därefter gjuta 10 cm platta.
Hoppas någon har lite tips kring detta
Jag har grävt ur ungefär 50 cm från golvnivå och tänker lägga markduk, 20 cm dränerande material, 20 cm cellplast S80 och därefter gjuta 10 cm platta.
Hoppas någon har lite tips kring detta
Hej!
Det viktigaste är vilken fraktion det dränerande materialet har, det får inte gå ned till 0, för då packas det.
Vanligast att man använder är makadam, antingen 8-16 eller 16-32, i ditt fall föreslår jag 8-16.
Det viktigaste är vilken fraktion det dränerande materialet har, det får inte gå ned till 0, för då packas det.
Vanligast att man använder är makadam, antingen 8-16 eller 16-32, i ditt fall föreslår jag 8-16.
Produkter som diskuteras: "trädgårdsgrep"
Grävgrepar
Grävgrepar är ovärderliga verktyg när det gäller att bryta upp och luckra jord. De är utmärkta för att bearbeta större områden och erbjuder ett bra alternativ till spadar för vissa uppgifter.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden