Hej.
Inte säker på att detta är rätt ställe att posta men det finns ju trådar om djur man sett i trädgården så kanske inte helt fel ställe ändå 🙂
Jag undrar om någon här vet ifall Denver bfc 1200 fågelmatare med kamera klarar snö, is och minusgrader?
Det framgår inte när jag läser de få omdömena jag hittar om den, de flesta är dessutom på flamländska 😅
Tacksam för svar.

Jag skulle inte tro det, den har ju LCD-skärm.

Sen fungerar den nog dåligt på vintern med solcellsladdning.

For technical questions, please write to:support.hq@denver.eu
For all other questions please write to:contact.hq@denver.eu

Redigerat:
Jag har en liknande fågelmatare som jag fick i julklapp, den klarar vintern utan problem batteriet räcker länge (2 veckor) och man märker att det laddas långsamt redan i februari.

Sjukt roligt att titta på fåglarna live via kamera.

Jag kan ju lägga upp några bilder också... Två småfåglar sitter på ett vitmålat metallräcke i en trädgård med ett hus och buskar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En fågel står på en ställning i en trädgård med ett hus i bakgrunden, fotograferad på nära håll.
Skapa konto
Fågel sitter på ett staket med ett hus i bakgrunden på en molnig dag. Datum och tid stämplat på bilden.
Skapa konto
En fågel på nära håll, sittande på ett rutnät med ett hus och träd i bakgrunden, fotograferad med en datumstämpel som visar 2025-02-20.
Skapa konto
En fågel sitter på ett vitt staket med ett hus och träd i bakgrunden under en molnig himmel.
Skapa konto
Fågel sitter på ett vitt räcke med suddig bakgrund av träd och ett hus. Datummärkning på bilden visar 2025-02-23.
Skapa konto

pacman42 pacman42 skrev:
Jag kan ju lägga upp några bilder också...[bild][bild][bild][bild][bild][bild]
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har en liknande fågelmatare som jag fick i julklapp, den klarar vintern utan problem batteriet räcker länge (2 veckor) och man märker att det laddas långsamt redan i februari.

Sjukt roligt att titta på fåglarna live via kamera.
Hej. Ursäkta sent svar 😅 men vad har din kamera för namn?känns bättre att köpa en man vet håller 🙂

pacman42 pacman42 skrev:
Jag har denna:
- [länk]

Mina barn gav den till mig så jag har inte koll på vart de köpt den, men de har knappast betalat mer än 1500kr för den. Jag har till och från sett lägre priser på samma modell.
Tack 🙂

Själv har jag en BirdBuddy som fungerar utmärkt. Har också typ några veckors livslängd vintertid på batteriet, så jag har försett den med strömmatning via USB.
(Skickar 12V fram till enheten, där har jag en buck-converter som ger USB 5V ut)

Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Själv har jag en BirdBuddy som fungerar utmärkt. Har också typ några veckors livslängd vintertid på batteriet, så jag har försett den med strömmatning via USB.
(Skickar 12V fram till enheten, där har jag en buck-converter som ger USB 5V ut)
Min klarar sig bara en vecka bara numera, men det beror på att det aldrig är tomt. Fåglarna står på kö för att få mat...
...så jag har dragit fram 230V och har en USB-laddare på plats istället.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Min klarar sig bara en vecka bara numera, men det beror på att det aldrig är tomt. Fåglarna står på kö för att få mat...
...så jag har dragit fram 230V och har en USB-laddare på plats istället.
Trevligt!
Här är det framförallt en enveten skata som beslutat sig för att ockupera den och mängden andra intressenter är lågt. Funderar på att sätta upp ett par "dumma" bord som komplement och distraktion. :D

Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Trevligt!
Här är det framförallt en enveten skata som beslutat sig för att ockupera den och mängden andra intressenter är lågt. Funderar på att sätta upp ett par "dumma" bord som komplement och distraktion. :D
Min kamera har en "siren" som jag aktiverat när skatan varit där för ofta. Efter ett par tutningar så håller den sig borta i flera dagar.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Min kamera har en "siren" som jag aktiverat när skatan varit där för ofta. Efter ett par tutningar så håller den sig borta i flera dagar.
Briljant!

Det där får jag fundera på hur jag löser.
Den enda inbyggda hanteringen den har är att jag kan addera skatan till ignore-listan så att jag inte får notiser. :)

• Haha
pacman42
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.