6 997 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Frågor om termostat, element och ventilnål. Fryser!
Hej! Jag förfryser i min lägenhet! Har luftat elementen. Ingen luft pyste ut, det kom vatten i en jämn stråle och då ska man ju sluta att lufta. Huset är från 40-talet, 3 våningar.
Jag har hört att man ska skruva loss termostatagregatet och banka på en nål, så att den lossar lite, utifall att den har fastnat. Tänkte testa detta, men vet nu inte hur jag ska få loss själva termostatschofräsen. Antar att det är den stora plastgrejen som man vrider upp värmen med? Elementen är lite varma upptill, men kalla från mitten och ned.
Jag fryser! Hjälp, snälla!:O
Jag har hört att man ska skruva loss termostatagregatet och banka på en nål, så att den lossar lite, utifall att den har fastnat. Tänkte testa detta, men vet nu inte hur jag ska få loss själva termostatschofräsen. Antar att det är den stora plastgrejen som man vrider upp värmen med? Elementen är lite varma upptill, men kalla från mitten och ned.
Jag fryser! Hjälp, snälla!:O
Redigerat:
Det kan finnas en strypning på returen från radiatorn. Oftast så brukar hyresvärden strypa returen
för att hyrestgästerna inte ska förbruka förmycket värme. När du skriver att radiatorn är varm uppe men kall ner så tyder det på att det är någon typ av strypning eller att vattnet cirkulerar sakta i systemet. Kan givetvis vara termostatet också. Tror du att elementen också är från 40 talet? En bild vore ju inte så dumt
för att hyrestgästerna inte ska förbruka förmycket värme. När du skriver att radiatorn är varm uppe men kall ner så tyder det på att det är någon typ av strypning eller att vattnet cirkulerar sakta i systemet. Kan givetvis vara termostatet också. Tror du att elementen också är från 40 talet? En bild vore ju inte så dumt
Klicka här för att svara