Någon som målat med keim innostar och vet om den fäster på gips målad med vattenbaserad färg? I källaren har jag 3 nyputsade väggar som ska målas plus en nybyggd vägg bestående av gipsskivor som jag redan målat ett par lager av en vattenbaserad väggfärg. Skulle vilja använda samma färg till hela rummet och inte bara 3 väggar.
Och behövs primer när man målar med keim innostar? Antar att det man bara målar 2 lager av färgen?
 
Väcker denna tråd.
Körde du på innostar och hur fäste den på de tidigare målade ytorna? Står inför liknande förutsättningar. Har blandning av nyputsade väggar och äldre redan målade med okänd färgtyp
 
V Vik3n skrev:
Väcker denna tråd.
Körde du på innostar och hur fäste den på de tidigare målade ytorna? Står inför liknande förutsättningar. Har blandning av nyputsade väggar och äldre redan målade med okänd färgtyp
Det fäste hur bra som helst.
 
H hedstrom skrev:
Det fäste hur bra som helst.
Kanon. Tack för svar!
 
H hedstrom skrev:
Någon som målat med keim innostar och vet om den fäster på gips målad med vattenbaserad färg? I källaren har jag 3 nyputsade väggar som ska målas plus en nybyggd vägg bestående av gipsskivor som jag redan målat ett par lager av en vattenbaserad väggfärg. Skulle vilja använda samma färg till hela rummet och inte bara 3 väggar.
Och behövs primer när man målar med keim innostar? Antar att det man bara målar 2 lager av färgen?
körde du med primer?
 
S Sheppan skrev:
körde du med primer?
nej, målade direkt och håller hur bra som helst
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.