vad har Cirkulationspumpen för begränsningar i en itv 495? (Vilket maxdjup klarar den av att dra runt vätskan) utan för dåligt flöde?.
 
Du bör kunna borra till Kina, för pumpen jobbar ju inte med något egentligt motstånd då du har två vattenpelare i borrhålet. Det fungerar som en hiss med motvikt.
 
det finns inget max djup, då det är lika mycke vatten som går ner som sak pummpas upp. men därimot har du en maxlängd på grund av flödesmotståndet.

men du behöver inte borra så djupt, den kommer ändå inte att ge mer än max 4kW
 
Tack för svaren!.

Det blev ett hål på 130m, man vill ju ha möjlighet till en större pump
i framtiden om man inte blir nöjd med 495:an.
 
Vi har också valt 495:an, men jag är skeptiskt. Vi får utvärdera dessa sedan!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.