Hej. Jag hade tänkt att sänka ett tak i ett badrum med formatet 1,9 x 2,5 meter. Taket består idag av råspont.
Jag har för avsikt att använda mig av glespanel och gips. Gipsskivorna är 900 x 2500 mm.
Vilken typ av skruv bör jag använda för glespanelen och hur tätt bör de sitta? Jag är ju inte 100 på var exakt ledningar går på andra sidan råsponten så jag vill vara lite försiktig.
Ska glespanelen sättas längs med eller tvärs över rummet och därmed skivorna? Dvs som orange eller röd pil på ritningen?
Jag har för avsikt att använda mig av glespanel och gips. Gipsskivorna är 900 x 2500 mm.
Vilken typ av skruv bör jag använda för glespanelen och hur tätt bör de sitta? Jag är ju inte 100 på var exakt ledningar går på andra sidan råsponten så jag vill vara lite försiktig.
Ska glespanelen sättas längs med eller tvärs över rummet och därmed skivorna? Dvs som orange eller röd pil på ritningen?
Glespanelen borde du kunna skruva med lagom långa träskruv. Vad har du ovanför råsponten, bjälklag? Isf så sätter du glespanelen i samma riktning som råsponten. Kolla vart råsponten är spikad/skruvad och så skruvar du typ på samma ställe, då har du mest troligt en regel bakom.
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara