Hej!

Jag hade tänkt sprutmåla en spjälsäng, jag hade tänkt köpa en kompressor och även då en färgspruta/färgpistol.

Mina frågor är då, vilken färgpistol ska man välja? Kan man sprutmåla med vilken färg man vill? Är det någon som vill hjälpa till så hade jag tänkt köpa ifrån antingen Jula eller Biltema. Detta är på hobbynivå, så nu är det inte det värsta jag ska ha :)

Tack! :)

Den billiga lösningen för ett enstaka projekt är att låna/hyra grejer. Det finns ju också elektriska sprutpistoler för "konsumentnivå" som åtminstone duger till ok jobb. Finaste matsalsbordet, köksluckor med högglans, eller billack däremot kräver både kunnande och rätt utrustning.

Ska du köra luftvarianten behövs helst både olje och vattenavskiljare på kompressorn, gärna en rejäl kompressor och ett högkvalitativt sprutmunstycke.

slaffe skrev:
Hej!

Jag hade tänkt sprutmåla en spjälsäng, jag hade tänkt köpa en kompressor och även då en färgspruta/färgpistol.

Mina frågor är då, vilken färgpistol ska man välja? Kan man sprutmåla med vilken färg man vill? Är det någon som vill hjälpa till så hade jag tänkt köpa ifrån antingen Jula eller Biltema. Detta är på hobbynivå, så nu är det inte det värsta jag ska ha :)

Tack! :)
hur noga är du? om du vill att den ska bli 100% bra, så lämna till någon som kan, har sprutmålat i 5år, å det är mycket vinklar å vråer att få färg på utan att få rinn.... men är det så att du gärna vill, så gör som ovan sa, hyr en, om du inte tänkta att måla mer saker, kankse kan du gå ihop med en vän, å köpa en bättre variant i hop

Och var ska du hålla till? Inomhus måste man ha VÄLDIGT bra med ventilation.
Annars så håller jag med berne88.

Protte

Hej!

Jag hade som sagt tänkt måla en säng, bara för att den är i träfärg, och jag ville ha den vit. Noga? Ptja, glad amatör som gör så gott man kan. Jag tänker inte att jag ska få det som något köpt, utan bättre än om man målat själv, slippa få lite klumpar här, penseldrag där, lite som runnit där osv. Bör jag satsa på en eldriven istället för att köpa till delar till en kompressor?

Eller skita i projektet och köpa ny säng? :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.