Hej.
Helt novis på området... Så hoppas på lite tips som kan leda mig i bra riktning.
Jag vill bygga ett uterum på prickad mark, nära grannen.
Så har förstått att jag via friggebod/attefallsreglerna får bygga 15kvm anslutet till huset, om grannen säger OK.
Det ska byggas på ett område som har halvdan sol och en hel del fallande löv och skräp från grannen
Tänker mig helst en design likande växthus, dvs tunna lister och glaspartier där emellan. Dock vill jag kunna ha stora öppningsbara partier på sidorna (gärna även luckor i taket). Behöver vara pulpettak då en sidan fästs i huset, och löven som faller behöver kunna rinna av. Har inte hittat något färdigt hus med dessa krav.
Så mina frågor är:
Några tips på företag som säljer paket likande 3väggs-växthus i den storleken? Behöver ju vara rätt specifik design enligt ovan.... Bor nära Malmö.
Finns det några specialla problem/fördelar med glastak över plast? Behöver inte skuggan pga grannens träd och har fått för mig att glas kommer hålla sig fräsht bättre med mera avrinning och mindre algtillväxt. De flesta färdiga byggsatser man hittar har dock plasttax.,
Tack för alla tips.
Micke