7 591 läst ·
38 svar
8k läst
38 svar
Frågor innan diskmaskinsköp?
Huh? Bestick? Nä jag tycker inte det är ett problem då jag har både god syn och bra koordination. ;-)MathiasS skrev:
Sorry OT.
ONT: Men en sådan smu50-maskin är nog ett bra val speciellt som den nu är sänkt.
Den är inte tung så två pers bär lätt upp den. Jo, vi har en sådan eftersom vår gamla Bosch var en av de som kunde bli rökmaskin.. Inget vi märkte på vår helt perfekt fungerande 10 år gamla maskin, men 20% rabatt på en ny högg vi direkt på.
Låter bra. Är det förresten knepigt och installera en tvättmaskin?Ludwig skrev:Huh? Bestick? Nä jag tycker inte det är ett problem då jag har både god syn och bra koordination. ;-)
Sorry OT.
ONT: Men en sådan smu50-maskin är nog ett bra val speciellt som den nu är sänkt.
Den är inte tung så två pers bär lätt upp den. Jo, vi har en sådan eftersom vår gamla Bosch var en av de som kunde bli rökmaskin.. Inget vi märkte på vår helt perfekt fungerande 10 år gamla maskin, men 20% rabatt på en ny högg vi direkt på.![]()
Är det installerat en maskin där nu är det ganska lätt. Ansluta inkommande vatten, avlopp och stickpropp.
Är det inte installerat tidigare kan det vara lite krångligare beroende på om det är förberett eller inte. Jag fick göra ett avstick på kallvattnet och sätta in en nippel på avloppet sedan var det bara att köra.
Glöm inte droppskyddet eller vad det kallas som man lägger under.
Är det inte installerat tidigare kan det vara lite krångligare beroende på om det är förberett eller inte. Jag fick göra ett avstick på kallvattnet och sätta in en nippel på avloppet sedan var det bara att köra.
Glöm inte droppskyddet eller vad det kallas som man lägger under.
Är det inte bara så att den ska vara "lätt tillgänglig"?
Har letat efter regeln som säger ovan bänken, men utan resultat. Det viktiga är dock att man lätt och snabbt kan stänga av kranen. Har maskinen aquastop eller liknande så minskar ju risken enormt för läckage efter den kranen.
Har letat efter regeln som säger ovan bänken, men utan resultat. Det viktiga är dock att man lätt och snabbt kan stänga av kranen. Har maskinen aquastop eller liknande så minskar ju risken enormt för läckage efter den kranen.
Den här, från 10400kr till 5000kr? http://www.tretti.se/vitvaror/diskmaskiner/60-cm-bred/smeg-stx3cAkahigi skrev:
Attans att vår oftast fungerar!
Även CDON har det priset. http://cdon.se/vitvaror/smeg-stx3c-...m=cpc&utm_term=Smeg+STX3C&utm_content=2088815
