Ludwig skrev:
Hmm det händer ju inte så ofta, men det är ofta man laddar på fullt och behöver allt utrymme man kan få.. :-)
Händer inte så ofta? Jag använder bestick nästan till varje måltid..... :)
 
MathiasS skrev:
Händer inte så ofta? Jag använder bestick nästan till varje måltid..... :)
Huh? Bestick? Nä jag tycker inte det är ett problem då jag har både god syn och bra koordination. ;-)

Sorry OT.

ONT: Men en sådan smu50-maskin är nog ett bra val speciellt som den nu är sänkt.

Den är inte tung så två pers bär lätt upp den. Jo, vi har en sådan eftersom vår gamla Bosch var en av de som kunde bli rökmaskin.. Inget vi märkte på vår helt perfekt fungerande 10 år gamla maskin, men 20% rabatt på en ny högg vi direkt på. :-)
 
Ludwig skrev:
Huh? Bestick? Nä jag tycker inte det är ett problem då jag har både god syn och bra koordination. ;-)

Sorry OT.

ONT: Men en sådan smu50-maskin är nog ett bra val speciellt som den nu är sänkt.

Den är inte tung så två pers bär lätt upp den. Jo, vi har en sådan eftersom vår gamla Bosch var en av de som kunde bli rökmaskin.. Inget vi märkte på vår helt perfekt fungerande 10 år gamla maskin, men 20% rabatt på en ny högg vi direkt på. :-)
Låter bra. Är det förresten knepigt och installera en tvättmaskin?
 
Är det installerat en maskin där nu är det ganska lätt. Ansluta inkommande vatten, avlopp och stickpropp.

Är det inte installerat tidigare kan det vara lite krångligare beroende på om det är förberett eller inte. Jag fick göra ett avstick på kallvattnet och sätta in en nippel på avloppet sedan var det bara att köra.

Glöm inte droppskyddet eller vad det kallas som man lägger under.
 
Ska man följa säkert vatten så måste även en avstängning monteras OVAN diskbänk på kallvattnet.
 
Är det inte bara så att den ska vara "lätt tillgänglig"?

Har letat efter regeln som säger ovan bänken, men utan resultat. Det viktiga är dock att man lätt och snabbt kan stänga av kranen. Har maskinen aquastop eller liknande så minskar ju risken enormt för läckage efter den kranen.
 
Nej, står på sidan 22 i säkert vatten.

  1. Vattenanslutning till diskmaskin ska ha en lätt åtkomligavstängningsventil ovan bänk.
 
Akahigi
Finns en Smeg med besticklåda för 5k på tretti.se just nu. Nedsatt ordentligt...
 
Cdon äger tretti så det är inte konstigt att priserna är lika.. :-o
 
Akahigi
Har just beställt den, leverans i veckan. Kan återkomma med synpunkter :)
 
Akahigi
Hur fan höjer och sänker man en Smeg??? :)
 
Rtfm? ;-)
 
Akahigi
Står inget. Roligt :) Benen vägrar rubba sig. Jaha. Trodde detta skulle ta en kvart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.